What if I went and lost myself, would you know where to find me?

Tjeeena bloggen!

Har hander det inte sa mycket, inte i mitt liv iallafall.
For den andra volontaren, Sylas, daremot, oh my...
Han foljde med en ny volontar till stan i fredags for att visa henne vart man skaffar internet. Val nere pa stan kommer han inte riktigt ihag vart det lag och de fragade en kille som kunde prata engelska och som visade dom vart stallet lag. Eftersom det tar ett tag pa internetstallet sa fragade killen om Sylas ville hanga sa lange (redan har hade jag sagt nej tack). Sylas hade ju inget battre for sig sa visst, de gick till en mindre park och satte sig pa en bank. Killen fragar om Sylas vill roka pa. Sylas tackade nej men sa att killen kunde gora det sjalv om han ville. Killen tog upp sin pase med gras och undrade om Sylas kunde halla den medan han letade efter nagot annat i vaskan. Sylas tar emot pasen och da staller sig killen upp: "I'M AN UNDERCOVER COP AND YOU'RE ARRESTED FOR POSSESSION OF DRUGS!"
Sylas maste sett ut som ett fragetecken. Killen sager att det ar 400 USD som galler eller fangelse i 15 dagar. Det ar den har delen som ar den sjuka: Sylas sager att han maste Skypa med sin mamma for han har inte sa mycket pengar. Istallet for att neka att han ager en dator och ga till ett internetcafe (stan ar fylld med dessa) aker de buss hem till dar han bor, i San Francisco, tar in killen i sitt rum och skypar med sin mamma. Hans mamma skaller ut tico-killen och sager att han inte kommer fa nagra pengar. Efter samtalet tar killen Sylas iPod och hans MacBook som betalning och gar.

Det finns saaaa manga fragetecken i denna historia men jag antar att man inte handlar som man borde i vissa situationer. Varfor i hela varlden tog han hem honom for?!

Nackdelen ar att denna kille kan ha varit polis vilket gor att Sylas inte vagar gora en polisanmalan. Killen vet ju trots allt vart Sylas bor. Detta leder ocksa till att han inte kan fa ett ore fran sin forsakring.
Han har ju "bara" fyra manader kvar.. Utan dator och musik..

Galna land. Hade nagon gjort sadar i Sverige hade man ju bara bett om att se bevis pa att han ar polis. Jag vill iallafall tro att svenska poliser inte haller pa med san har skit. Har ar det en annan femma. Det finns manga historier kring korrupta poliser och hur de planterar droger pa turister bara for att kunna mjolka dom pa pengar.

Idag var for ovrigt forsta molniga dagen pa laaaaange. Sen typ december. Idag lag vi nog bara runt 20 grader.
Efter middagen hade jag varsta chokladcravingen sa Cat kom in med en liten chokladkaka till mig och nar vi var i Cartago i lordags sa bjod Dee pa glass! Mig lider det ingen nod pa :)
Sprang pa Dinora i Cartago med sa jag lovade att komma till henne i helgen. Hon kanske gor pannkakor, hohoo :)

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag hoppas verkligen att du får pannkakor!!

2012-02-21 @ 23:04:48
Postat av: Henrik

Oj!



Han var nog inte polis. Är nog ett enkelt/vanligt sätt att lura västerlänningar på :S

2012-02-22 @ 08:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0