First lesson

Idag hade vi var forsta provlektion. Vi var uppdelade i gruppen om fyra och alla fick en halvtimme var att undervisa. Vara elever var 14-15 ar och det var allt vi fick veta. Nar den forsta personen inledde lektionen sa insag vi att de inte alls var lika bra pa engelska som vi hade trott.. Vissa av mina aktiviteter gick inte ens att genomfora...
Kandes ganska jobbigt nar man kom in i klassrummet och sag tva pojkar sitta med var sin Rubiks Kub. De bytte kub med varandra och vred och vande pa den hur mycket som helst innan de gav tillbaks den. En tredje kille raknade ner och sen borjade pojkarna forsoka fixa till kuberna igen. Sagt och gjort - han som vann klarade det pa typ en minut och hans kompis blev klar nagra sekunder efter. Helt sjukt. Sen tog en av killarna upp en rubiks kub fast det var 4x4 istallet for 3x3. Helt galet.

Lektionen gick iallafall helt okej. Jag fick dom att prata en hel del engelska pa slutet. Det jobbiga var att om man bara stallde fragor sa svarade ingen, och om man pekade ut nagon att svara sa var det ungefar 2% chans att personen faktiskt skulle saga nagot. Nar man gav dem exempelmeningar och bad dem skriva liknande fast med egna ord sa kom alla fram till tavlan och skrev av exempelmeningen...
Vi blev observerade idag av var larare vilket man blir en gang under provotiden. Kanns ratt skont att ha det gjort och slippa gora en detaljerad lesson plan igen. Lamnade aven in sista assignmenten idag, riktigt skont. Nu ar det bara fyra 30-mintuters lektioner kvar att planera for resten av veckan, sen ar det farewell dinner pa torsdag och sen ar vi off till vara skolor.

Jag har fatt en ogoninfektion forresten. Pa nagot satt lyckades jag glomma ta ur linserna i forrgar natt sa igar blev hela mitt oga jatterott sa jag har fatt rocka glasogon idag. Det verkar som manga med linser har problem med dom eftersom typ tre personer idag kom fram och fragade om det var pga mina linser. Det kan aven ha varit sa att jag fick lite regn i ogonen igar eftersom det riktigt oste ner. Det ar inte bra att fa regn i ogonen har for regnet ar sa fororenat att det kan skada ogonen.

Nu ska jag och Ann forberda lite for lektionen imorgon och sen ska jag och Anna aka till IKEA! Det blir antagligen kottbullar och potatismos. Hoppas pa att hitta lite Mmmmmmarabou dar med :)

X

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0