Nothing's gonna stop me now

 

Jag sitter pa balkongen och lyssnar pa Phantom Planet - California. Alskar det faktum att klockan ar 22.45 och jag sitter i shorts och linne och svettas pa balkongen.

Beijing, vart ska jag borja. Kulturkrock eller kulturchock? Kanske lite av bada. Av nagon anledning sa har jag anda fallit for den har staden. Staden dar korsa gatan ar en utmaning. Staden dar aka taxi framkallar dodsangest. Staden som aldrig sover. Staden som ger dig allt och lite till. Hur kan man inte alska det har?

Hur charmigt ar det egentligen inte att inte forsta ett skvatt? Alla skyltar, alla innehallsforteckningar, alla menyer och allt annat ar skrivet med tecken. Deras engelskakunskap ar chockerande lag, men min mandarin ar varre.

Jag kanske borde beratta lite om de jag umgas mest med.

Vi borjar med min underbara rumskompis Anna Brooks. Aven om jag ibland vaknar mitt i natten med panik och tror att nagon brutit sig in i mitt rum sa finns det ingen jag hellre hade delat rum med. Hon far mig att skratta till jag grater. En underbar egenskap.

Ann Fernstrom, on top of the world. Det kanns som jag kannt henne i flera ar. Det kanns som vi kan prata om allt och lite till. Det enda negativa ar att hon bor pa sjatte vaningen och jag haller pa att svimma varje gang jag ska ga upp till henne.

Nar vi pratar om Ann sa maste jag saklart namna hennes roomie Simone. Seriost en av de coolaste personer jag nagonsin traffat. Ever.

Tyler Gleason, varldens goaste kille. Jag trodde inte man kunde vara sa snall, verkligen anda in i sjalen.

Saker som jag saknar fran Sverige (inte personer, for ni vet vilka ni ar) ar:
MAT!! GE MIG MAT! Jag skiter i vad det ar for mat sa lange den ar svensk. Jag har inte atit ngt som innehaller mjolk pa tva veckor. Inget smor. Det enda kottet jag atit ar det fran Mc Donalds. Kanns som jag borde gora som Tyler och Anna och kopa vitaminer..

Ikvall ska jag faktiskt ga och lagga mig i tid for imorgon ar det The forbidden city som galler och sen utgang pa det. Galler att vara pa topp.

Btw, jag kanner mig sa lurad och jag ar evigt tacksam till livmoderguden. TACK!

Det var allt for idag, ha det bra i svenneland och jag saknar allt, lite. Tjing! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0