Placement

Idag fick vi reda pa vara placements. Jag ska till staden Changsha i provinsen Hunan. Kom ganska langt soderut, sa jag kommer alltsa koka till november. Det ar fem personer till harifran som ska till samma provins och skola som jag. Ben ar den jag kanner mest av dom. Michael har jag pratat med lite och han ar med supersnall. Sen Mikkel har jag bara halsat pa, och de tva andra tjejerna har jag aldrig pratat med alls. Nastna alla av de jag umgas med har hamnat i min grannprovins Guangdong dit jag egentligen ville komma. Det ar forhoppningsvis inte sa langt med tag, annars far man val bara ta flyget.
Jag ska undervisa i primary school, typ 6-12 aringar. Hade egentligen hoppats pa kindergarden men primary blir nog bra.

Nu ska jag dra ut. Klockan ar nio pa kvallen och vi ska samlas for att fira vara placements. Alla kommer nog inte fira, vissa blev jatteledsna och jattebesvikna. Jag ar iallafall helt okej nojd. Sa om typ 10 dagar gar flyttlasset fran Beijing till Changsha. Jag har ingen aning om hur man uttalar Changsha.. Pinsamt nar folk fragar vart man ska, inte for att nagon vet hur det uttalas men anda.. haha.

gotta go!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker du är duktig med uppdateringarna:D fortsätt så!! :D hoppas det blir bra nu. Du verkar ha det kalas iaf. Miss yaa =)

2010-08-18 @ 10:22:00
URL: http://idaanilsson.blogspot.com
Postat av: Sara

Ja jag forsoker sa gott jag kan, haha. Far lite skit for att det inte ar pa engelska men jag orkar helt enkelt inte. Lever hela mitt liv pa engelska.. haha



Ja livet leker just nu, aven om det ar mycket plugg.

Fast jag saknar inte Nybro (a)

Saknar er daremot!

2010-08-20 @ 11:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0