Stromlos. Ibland gar allt motstroms.

HI star det pa ACn i vardagsrummet nar den blir overhettad, vilket ungefar ar var femte minut. Vi far da stanga av den, vanta ett tag och sen sla pa den igen. Det harliga med var AC ar att den visar innetemperaturen med. Nar vi har varit tvugna att stanga av den visar den 14 grader nar vi satter igang den igen. Ja, det ar svinkallt.

Idag sag jag Kinas forsta sno (det var 15 grader for en vecka sen..)! Barnen blev helt tokiga. Det brukar komma sno har men det stannar tydligen sallan pa marken. Den stannade pa gras men annars inte. Har inga vattentata skor heller.. Hoppas att jag far mina Uggs snart och att de fixar vattnet. Converse gor det da inte..
Det regnade jattemycket i morse sa vi kladde pa oss typ alla ytterklader vi hade, sen nar vi kommer utanfor huset sa ser vi att driver Michael har kort upp hit for att hamta oss. Silke sa precis i trapphuset "What if driver Michael could pick us.. HE'S HERE!!"

Vi tittade nyss pa Forrest Gump. Jag forstar inte hur jag inte kan ha sett den filmen. Vet mycket val att den finns da jag forsta gangen sag namnet pa en inspelad VHS hemma (Nagon gang under 1900-talet..). Den var grymt bra iallafall.

Nu gick strommen for andra gangen idag. Allt blir ju overhettat verkar det som.. Sist var det bara att trycka pa nagot sa kom den tillbaka, det funkar inte nu..

Ungefar 1 h senare:
Silke skrek i duschen sa jag fick springa dit med min mobil (ficklampa). Hon stod med balsam i haret (saklart, haha). Vi gav strommen ungefar en kvart att komma tillbaka men det gjorde den inte. Silke gick in i duschen igen och jag los med ficklampan genom duschglaset (det ar frostat sa man ser inte igenom). Charlotte forsokte fa tag pa Daisy men hon svarade inte. Vi kande seriost hur temperaturen rasade (inte for att det var sa varmt fran att borja med men..). Vi bestamde att om strommen inte kommer tillbaka sa vi  skulle vi ta Michaels gamla rum i killarnas lagenhet. Sangen ar stor nog for alla tre. Fanns inte ens en tanke pa att stanna i var lagenhet utan varme.

Till slut tog jag och Charlotte saken i egna hander och gick till Ms Wan.
Jag stod dar som en idiot. Med ficklampan pa mobilen forsokte jag forklara att vi inte hade nagon strom. Holl for lyset pa mobilen. Holl for mina ogon. Sa "No power, no lights" trots att jag visste att hon inte skulle forsta. Sa forsatte jag ett tag med att halla for lampan och mina ogon.. Till raddningen ringer Daisy.
Nagra minuter senare ar strommen fixad och jag springer in i duschen radd for att strommen skulle ga igen (vattnet funkar ju men ar radd att trilla ner i squattingtoan i morkret). Sa fort jag blott hela haret sa kanner jag den dar underbara kanslan. Den dar bedovande kanslan som gar genom hela kroppen. Den dar kanslan nar varmvattnet tar slut. Jag var ju tvungen att forsatta. Schampoo och balsam. Ord kan inte beskriva hur det ar att duscha i kallvatten och komma ut i ett rum dar det ar dryga 15 grader.
Jag tog Silkes harfon och varmde mig och det hjalpte, for stunden.

Vintrarna ar kalla i Sverige men husen ar ju varma iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0