Ingen kinesiska tack!

Idag borjade nagra av mina elever prata kinesiska med mig och jag anvander mig av det lilla jag vet och sager "jag forstar inte" (ting bu dong) pa kinesiska. De blir huuuur imponerade som helst och ropar pa min assistent och borjar prata med henne. Hon oversatter att de fragade mig om jag kan kinesiska, och nar jag svarade pa kinesiska sa trodde de att jag kunde det.. Haha

Nu ar iaf onsdag gjord och innan vi vet ordet av kommer det vara fredagkvall.

Vi fick lite kritik idag. Mikkel hade tydligen glomt stanga av sin AC (jordens undergang?). Rektorn (som bor over dom) hade ringt till Coco som ringde Fiona som var med oss som i sin tur sa till oss att vi verkligen inte far lamna ACn pa. Om vi har glomt den sa maste vi ringa till Ms Wun och be henne stanga av den. Hon upprepade att vi inte fick lamna dom pa och blablabla. Vi fragade om de klagat pa nagot annat (tanda lampor, rinnanade vatten..) eller om detta var forsta gangen. Det var forsta gangen. Forsta gangen nagon glommer sin AC pa under 3,5 manad... Jag tycker det ar ratt bra jobbat med tanke pa att vi har fyra ACs i varje lagenhet. Jaja, nasta gang vi glommer dom pa sa maste vi betala.. Fair enough..

De berattade aven for oss att de gjort planer pa lordag morgon. N e j . Vi ska ga ut och fira Charlotte pa fredag sa det blir det inget med. Skulle ju vara bra om de kollade med oss innan de bestammer nagot. Bara for att vi ar i Kina betyder det inte att vi inte gor planer...


En av mina favoritelever (man kan inte hjalpa det...). Detta ar aven lillkillen som kramar mig pa min profilbild pa facebook :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0