Julfest for Shazitangs engelskalarare

Idag hade jag tre lektioner och sen julfest. Nu har jag ingen energi kvar alls. Julfesten blev mycket battre an vi kunde hoppats pa. Efter typ inga forberedelser gick vi in med nagra lekar och nagra sidor pa en powerpointpresentation i hopp om att underhalla cirka 50 engelskalarare. Jag berattade hur jag brukar spendera min julafton. Kom pa massa att saga medan jag pratade. En sak man lart sig har. Vad ar det varsta som kan handa liksom? Man behover inte planera allt man ska saga, mycket kommer man ju pa under tiden. Visade lite bilder (de bilder jag kunde hitta) och fortsatte babbla ett tag.
Efter alla pratat lite sa lekte vi lekar. Vi lekte Musical chairs runt julgranen, Story making (alla sager en mening var tills det blir en historia. Forbjudna ord: He, she it), Pass the parcel och slutligen Secret Santa (alla fick nagon att gora ett julkort at). Larde mig aven fornamnen pa fyra av mina assistenter. Det ar ju bara tva veckor kvar iofs men anda. Vicky, Miya, Cecilia och Febby.
Febby var sa gullig. Jag sa att jag aldrig hort namnet forut. Da fragade hon om jag sett Friends och att det finns en tjej dar som heter det. Det fanns inte en chans att jag hade hjarta att papeka att det uttalades (och stavades) olika. Korde med pa en: Yeeeah you're right!

Efter detta var slut (cirka tre timmar senare) akte vi och at mat. Forst var det tankt att vi skulle ata Hot Pot men restaurangen vi bokat bord pa hade precis blivit utskamda i tidingen da det avslojades att de hade kemikalier i maten som gjorde att den blev godare och att man blev halvt beroende av den.. Vi at pa ett stalle vi atit innan som var helt sjukt bra. Vi fick KOTT! KOTT! Jag har inte atit riktigt kott pa sakert tre manader. UNDERBART!
Efter kunde ingen av oss rora pa oss, men det ar val det julen handlar om!
Uppskattar verkligen att de kampar sa for att vi ska kanna att det ar jul och inte langta hem sa mycket.


Miya och Febby. Innan jag visste fornamnen sa var det Miss Yen och Miss Li som gallde sa jag hade ju lite koll.
De ar mina grade 1-assistenter pa Tianhua och alltsa de jag har mest.



Hatten av till tjejen som JOBBAR i dom dar skorna (bilden gor dom inte rattivsa, de ar hogre..).


Ovre raden fr v: Coco, Shelly, Daisy, Fiona, Frankie, Michael
Nedre raden fr v: Mario, Silke, Charlotte, ?, Mikkel



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0