Julhelgen

Fredagen var en valdigt irriterande dag. Hade tre lektioner pa formiddagen. Alla raster vi hade fick vi springa runt utkladda till tomten och dela ut godis till barn och larare.
Det enda som gjorde att jag orkade var for att var dagislektion var installd. Det var bestamt sen flera dagar eftersom vi istallet skulle ga pa deras julfest under helgen.
Pa lunchrasten, cirka tva timmar innan dagis vanligtvis borjar, sa far vi reda pa att vi visst har dagis idag da de nyss stallde in festen. Men alltsa.. Bestam saker och andra dom inte! Sa irriterande. Sa typiskt detta land dock..

Kvallen bestod av Mcd (tva irriterande pojkar sprang runt oss hela tiden) och sen hem for att titta pa Skonheten och Odjuret julspecial och Sex and the city. Forsokte streama Kalla Anka men det gick inte eftersom jag inte befann mig i Sverige (hade jag varit i Sverige hade jag val bara kunnat sla pa TVn for fasen? Ha det inte pa Svt Play om man inte kan se det fran andra lander! :@)
Det snoade forresten pa kvallen! Eller haglade snarare. Fick en snoflinga i ogat och blev halvt blind..

Lordagen sloades det i sangen laaaange. Slet mig upp for att titta pa snon som lag pa buskarna utanfor fonstret innan allt regnade bort. Denna dag gick jag inte utanfor dorren.
Charlotte gick ner till minishopen for att kopa vatten och sma julklappar till mig och Silke :))
Silke lagade spaghetti och jag spelade gitarr. Sen sket jag i gitarren, borjade dunka we no speak americano och dukade upp julbordet bestaende av spaghetti, baguette, tysk ost, kinesiska pannkakor, godis och lask.
Gick over till Mikkel och tvingade in honom till oss. Ingen ska sitta sjalv pa jul!

Efter vi kakat tittade vi pa Christmas Carol med Jim Carrey. Det var verkligen ingen barnfilm..
Sen skypade jag lite med mamma och Henke under dagen med.. Sen gjorde jag nog inget mer..

Idag stannade jag i sangen lange, igen. Gick upp och borjade stada upp efter tredje varldskriget som tydligen utspelat sig i var lagenhet. Vi bestamde oss for att skippa shoppingen idag och bara stanna hemma. Runt femtiden gick vi till restaurangen som ar relativt nara och kakade.
Nu har vi suttit och degat framfor Sex and the city igen och jag borde verkligen planera morgondagens lektion da klockan snart ar halv elva..
Skit med.

Det var min jul iallafall.
Ratt okej trots allt.
Kunde varit mycket varre :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0