Taobao, will you marry me?

Bestallde Uggs, tva klanningar och en kjol fran Taobao (typ som Tradera fast fasta priser och de har ALLT) idag.. Gick iofs bara pa 335 kr men anda. Aj..

Idag hade jag min sista lektion med en klass utan att ens veta om det! Det gjorde iofs inte sa mycket.. Den klassen ar sa stokig.
Idag hade vi aven vara sista kvallslektioner och TACK FOR DET!
Den forsta klassen var tokiga. Seriost. Galna. Kommer in och ungarna star pa bankarna, tar sonder blackpennor (black pa hela dom), kastar bocker, sliter varann i haret - you name it - they did it.
Forst tog det tio minuter (av en 40minuters-lektion) att fa dom att vara nagorlunda tysta och sitta still. Sa fort de gjorde det sa skrev jag MOVIE pa tavlan. Jag forklarade att om de skotte sig skulle vi se pa Narnia i slutet av lektionen men varje gang de inte lyssnade pa mig sa skulle jag ta bort en bokstav. Om hela ordet forsvann sa blev det ingen film. De lyssnade aldrig men om jag slog i platskapet (katedern) och de inte lyssnade sa tog jag suddet mot sista bokstaven och gav dom nagra sekunder att fa tyst pa sina stokiga klasskamrater. Nar det var filmdags hade de M O kvar, sa det blev film i typ en kvart.
Jag tror aldrig att jag under min tid i Kina varit sa arg pa en klass. Jag gick runt och slog pa deras bankar om de pratade, hade vant sig om, lekte med nagot eller hade fotterna pa banken.
En gang  under lektionen slog jag i platskapet tre ganger i rad sa hart att jag verkligen trodde att nagot i handen gick sonder. Det ar det enda sattet att fa dom att vara tysta. Min assistent och hennes platlinjal rackte inte langt. Det behovde nagot oronbedovande. Och visst blev de tysta, ett tag..

Lektionen efter var mycket lugnare. De hade hela ordet MOVIE kvar pa tavlan nar filmen startades. Trots detta sa kom deras assistent fram och bad om ursakt for att de var sa stokiga och att hon inte kunde kontrollera dom. Jag svarade bara att hon inte hade nagot att be om ursakt for eftersom denna klass var som sma anglar i jamforelse.

Men Grade 3 - inte mina basta vanner precis.

Plagade for ovrigt stackars Mikkel med att ta pa mig skitmycket glitter och sjunga Luciasanger bredvid honom nar han satt och jobbade. Han ar ju den enda som hort talas om (och firat) Lucia. Varken Silke, Charlotte eller Mario har hort talas om det (whaaat?). Mikkelstackarn hatar Lucia meeen jag tror nog att jag fick over honom pa Lucia-sidan (haha).
Varken Charlotte, Mario eller Silke har nagonsin hort att man dansar runt julgranen heller! Helt sjukt! Rocking around the christmas tree-sangen maste fatt en helt ny innebord nu.

Dessutom, Charlotte borde bli bannad fran vart kok. Hon glommer alltid att hon kokar vatten. Brukar bli att jag eller Silke stanger av det eller att jag fragar om nagon kokar vatten eftersom jag hor gasen pysa. Igar kokade hon sina agg i 40 minuter. Kom ut fran mitt rum och det luktade agg i hela lagenheten.
Haha jag tror nagon borjar bli gammaaaaal.

Frankie sa till Mikkel i lordags att han borjade fa rynkor och se gammal ut.
Det var liksom droppen.
"You look old", "You have a spot", "Your belly is soooo big", "Do you like your shirt?", "You look SOOOO tired", "You've got so fat". Finns det nagot vi INTE hort vid det har laget?
Sa jag sa till Frankie (skrattade lite for att han inte skulle bli ledsen) att det ar valdigt valdigt oforskamt att saga sa, att man inte sager sa. Tror han hajjade att jag faktiskt menade det fast jag skrattade nar jag sa det. Och de ovannamnda kommenterarna ar inte bara fran Frankie. Men alla ar fran man faktiskt.
Fick forresten ett Thank you av Driver Michael idag! Han skulle ta mat och skalen han tog mat ifran gled ivag och eftersom jag hade en hand ledig sa holl jag i den. Innan har jag fatt en nick som halsning eller max ett Hi.
Han lyfte iofs upp min vaska da nar jag precis sprackt svansbenet. Det ar anda nagot speciellt med Driver Michael. Han paminner om pappa.

Fiona ar lite av min klippa i allt det har dessutom. Vet inte varfor. Hon vet nog inte om det heller. Kanner mig mest bekvam med henne helt enkelt. Nar jag hade min demo lesson fragade jag henne om hon skulle komma och kolla. Hon var den enda jag faktiskt ville ha dar. Kanns som hon ar pa min sida. Jaa jag vet inte hur man forklarar en helt grymt bra manniska, men hon ar en iallafall.

Jag har svart att hitta svenska ord sa det ar det nog dags att sova.

(Forlat for att min blogg har blivit min dagbok)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0