Tisdag

Idag hade jag fyra hejda-lektioner varav en var hemsk. Lektionen var bra men fem minuter innan lektionen var slut borjar en pojke stortjuta. Jag fragade min assistent varfor han bara forsatte att grata och hon sa att det var for att han inte ville att jag skulle aka. Sen nar jag sagt hejda till dom och gatt ut ur klassrummet sa springer det ut en minikille, helt rodgraten med tararna rinnande langs kinderna och ropar Sara efter mig. Jag kande att tararna holl pa att komma. Sen nar jag satt i matsalen sa kommer killen som storgrat under lektionen och han grat fortfarande. Jag kunde liksom inte saga nagot for att det skulle bli battre for han forstar ju inte vad jag sager.. Sa i matsalen borjade tararna rinna pa mig med, och pa Silke bara for att jag inte kunde halla tillbaka..
Jag var grade 1s forsta utlandska larare och jag tror inte att de visste att jag skulle aka harifran.. De trodde kanske att jag var som alla andra larare har. Varfor inte liksom. De vet ju inte om nagot annat sa saklart att de trodde det om deras andra larare inte sagt nagot.

Idag var vi pa Xinzijie for sista gangen med (en annan skola). Var lite deppigt. Hade iallafall jattekul med bade grade 1 och grade 5 for sista gangen. Kommer sakna dom!

(Tianhua)


(grade 5 Xinzijie)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0