Tisdag

Mycket kan man nog vanja sig vid men inte detta. Inte att denna lille ar fastbunden utanfor var port, samma plats 24 h om dygnet. Ja, han sover ute. Det ar minusgrader pa natterna (snart aven pa dagarna). Vi ser aldrig nagon hos honom. Den enda manskliga kontakt lar vara fran vara vantar. Han blir sa glad nar vi gar till honom sa han kissar pa sig varje gang. Han ar ju bara ett par veckor. Varfor koper man en valp om den ska vara fastbunden utomhus dygnets alla timmar och bo i en kartong?
Jag forstar inte.


Fick mina bestallda saker idag.
Uggsen var fel storlek. Hon bestallde en storlek mindre an jag sa. Jag kan ha dom men det kommer vara ganska obekvamt efter ett tag.
Att kjolen skulle vara en M var ju ett skamt. For att kunna knappa den var jag tvungen att ha den sa hogt upp att den slutade over hoftbenen. Snyggt... Kjol?
Den blaa klanningen passade iallafall. En av tre lyckades (man kan inte skicka tillbaka). Tror jag skippar att bestalla klader fran och med nu..
Har en klanning kvar som jag vantar pa. Far se om den passar, hoppas.

Idag julhandlade vi. Vi gick till det vasterlandska hyllan pa Hypermart och kopte lite onyttigt. Det blev chockladpulver till varm choklad, kakor och pringles. Julmat? Dyrt var det iallafall..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0