Det kunde lika gärna varit du och jag

Nar vi gick mellan barerna i fredags blev vi konstant stoppade av sma barn. Kanske 3-5 ar. De springer runt med varsin liten burk och forsoker fa ihop pengar.. Det skar i mitt hjarta. Jag vill att de ska springa runt och leka  flygplan med mig pa mina dagislektioner. Inte tigga pengar. De ar ju barn. De ska inte tigga pengar mitt i natten.

Deras mammor sitter en bit bort och tittar medan barnen tigger. Att jag ger pengar till barnen innebar att hennes taktik fungerar. Jag vill inte att hon ska ta med barnen for att tigga.
Men hon skulle inte sluta bara for att jag inte ger dom pengar. Sa ja, vi gav dom pengar. Hur kan man saga nej?

Kom upp en gammal lat pa min ipod, har inte hort den pa hur lange som helst.
Svenska akademin - det kunde lika garna varit du och jag

Tiggeriet upplever du som fett stressigt
så du avvisar ett rop på hjälp reflexmässigt.
Massa lodare pundarpack borde faktiskt fatta att
dom hindrar dig från att sova gott inatt.
Du har betalt din skatt och borde lämnas ifred
men hungrande barn blir inte mätta av det.
Se ditt ansvar och din del i problemet,
hör en talande tystnad i det ruttna systemet.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0