All grown up


Gick en svang runt hoghusen pa kvallen.


Vi akte upp i Jao Jin(?) tower. Pa vagen upp fick jag vara med pa minst 15 bilder med olika personer. Alla ville ta kort med den blonda.. Annars har ingen ens tittat pa oss har i Shanghai, det har varit helt underbart.


Shanghai ar ju ganska stort faktiskt..


Nu nar man inte ar tonarging langre sa ar det val dags att lamna barntoan till barnen..


Charlotte hittade sin affar.


Men for en sekund hatade jag Shanghai.. Charlotte och jag strattade runt och letade efter the bund sightseeing tunnel eller nagot sant och tappade tiden lite. Klockan var ungefar 22 nar vi insag att det var dags att borja dra sig hemat. Eftersom tunnelbanan stangt sa fick det bli taxi. Forst forsokte vi vinka in taxibilar innan vi sag taxikon, dit alla lediga taxibilar korde (trodde vi). Vi stod i ko och behovde cirka 50 taxibilar innan vi skulle fa en. Efter tio miunuter hade det kommit tva. Vi insag att det dar skulle ta en evighet och borjade rora oss bort fran ko-omradet. Vi borjade ga och tankte forsoka vinka in en bil lite langre ner pa gatan. Lediga taxibilar passerade oss hela tiden men inga stannade. Det var kallt och vi hade sjukt ont i fotterna. Efter ett tag blev vi riktigt arga for att inga stannade. Det tog 2 timmar innan vi fick en taxi. De timmarna gjorde inte under for min forkylning.


Nu sitter vi pa vart hostel och vantar pa vart tag som gar halv fyra. Atta timmars tagresa, denna gangen sittandes. Kuuul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0