Koldskador

Ja, nagonting ditat iallafall. Var sjukt kallt nar vi gick till skolan i morse, fick varldens chock. Har tog man pa sig leggings, klanning och kofta. Det fick man ju sota for! Kallaste dagen sen vi kom hit, defenitivt. Det forsta som kommer inforskaffas i Shanghai far bli jacka! Helt klart. Fyy. Sitter pa kontoret och fryser roven av mig (ursakta ordvalet). Tur att jag har en stickad kofta med luva (jaa jag sitter med luvan pa mig)...
Var skola ar inte som skolorna hemma dar det finns en stor ytterdorr, utan har ar allt utomhus forutom nar man gar in i klassrum eller pa kontoren. Det ar liksom inga vaggar byggda. Vet inte om ni forstar vad jag menar. Pa kontoret har vi sanna dar hederliga enkelglas-fonster som inte haller ute kyla for fem ore. Fast vi har ju iallafall en dorr som gar att stanga, ibland.. Fonsterna maste for ovrigt vara oppna eftersom det ar var enda ventilation.. Tank nar det ar minusgrader (inga element pa hela skolan). Da far man sitta och jobba med jacka, mossa och vantar. Undra hur det kommer ga att skriva med vantar pa sig.. Daisy jobbar ju i sin ullkappa idag och man kan ju inte riktigt klandra henne. Den som anda hade en jacka..


Hoppas att hitta denna pa HM i Shanghai. En helt vanlig jacka. Hoppas hoppas!
Jaa jag vet, sjukt dumt att handla klader pa HM nar man ar pa andra sidan jorden men 90% av allt man koper har skitkvalitet och gar sonder efter tva dagar. Underskatta inte kara HM!



Mossa har jag ju iallafall (fast riktigt sa kallt ar det inte an)!


Kommentarer
Postat av: luffi

God morgon!



Sovit gott!? Tänkte bara se om du ville vara med i min "Dagens blogg" tävling!? Det dras en vinnare senare idag! Kram Luffi

2010-10-26 @ 06:24:29
URL: http://www.luffi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0