Off to Sanya

Torsdag kvall: Jag, Mario, Charlotte, Frankie och Niko har middag. Mikkel smsar och sager att han missade sitt tag pa grund av trafiken. Mitt, Marios och Charlottes tag gar dagen efter 7.40. Vi inser att vi maste lamnade lagenheten kl 5 pa morgonen och forsoka fa en taxi, utan garantier att fa en. Vi bestammer oss for att aka till Coco bar och inte aka hem mellan. Vi aker dit kl 22 och stannar till ungefar 02.30 (jag lyckades sova lite, sittandes lutandes mot min ryggsack trots den hoga musiken). Efter det ger Arthur (manegern, Mario har lart kanna honom) skjuts till tagstationen. Vi gar till mcd och jag lyckas somna igen. Ungefar vid 05.30 sa borjar vi leta efter vart tags perrong. Vi hittar den och jag lyckas somna, igen... Taget blir forsenat en timme. Great.......... Val pa taget sa somnar vi allihop pa riktigt. Sov ett par timmar, kakade lite, sov igen. Vaknade upp nar det var dags att lasta pa taget pa en bat. Helt sjukt. Taget var huuur langt som helst, 14 vagnar! De lastade pa minst fyra tag. Eftersom vart tag var forsenat sa missade vi var bat vilket gjorde att vi fick vanta minst tva timmar pa nasta. Problemet ar att nar taget star still sa stangs ACn av = sjukt varmt och ingen luft..... Jag trodde att det bara var varmt uppe hos mig eftersom jag hade den hogsta overslafen pa taget, sa jag gick ner, men nej. Det var varmt overallt, och till slut nastan lite andningspanik. Val pa baten gungade det endel. Jag ar inget stort fan av batar, men det gick bra iallafall. Efter ett tag blev jag trott, somnade och Mario vackte mig for att vi var i Sanya.

Regnet ooooste ner. Vi fick till slut tag pa en taxi (vi hann bli dyngsura) som tog oss till vart hostel. Jag bankade pa dorren till Marha vaknade (forlat), snackade lite skit, at lite nudlar, tog en dusch och sen sov i nagra timmar.
Efter det gick Charlotte och jag och kande pa vattnet och diskuterade om det finns hajar har eller inte. Vi fragade agaren och han sa att det fanns det, men bara dar det ar djupt. Det ar sjukt langgrunt har, fortfarande bara till midjan om man ar 50 m ut i vattnet.
Jag hade funderat en del pa att fraga honom om det finns mycket ormar har, jag har varit sa radd att han skulle saga ja for da hade jag typ stannat pa mitt rum hela veckan. Till min stora lycka sager han Nej!!! :))) Det ar tydlgen pga alla hundar som springer runt. Vi har sjukt sota valpar som bor utanfor vart hostel. De ar kanske 10 veckor gamla och minst 7 st. Saa sota!

Efter att ha suttit ute ett tag gick vi till en restaurang (vi fick ga typ 20 m langs stranden). Kakade nudlar, kostade 9 kr.. haha, helt sjukt vad billigt det ar har.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0