Trafiken ar tokig.

Idag sa akte vi (vi= jag, Silke och Charlotte fran och med nu) till Hypermart for att handla. Eftersom de andra ville vara tillbaka tills middagen sa kom vi fram till att vi inte hann ga dit. Eftersom taxibilar nastan aldrig kor nara var skola sa bestamde vi oss for att ta mopedtaxi for forsta gangen i Kina. Den forsta minuten var rolig, jattelange sen man akte moppe. Sen blev jag pamind om varfor jag hatar trafiken i Kina. Istallet for att sakta ner i korsningar med noll sikt sa tutar man och kor full fart. Detta ledde till att min chaffis var dryga 2 cm fran att smalla med en bil. Vi och bilen tvarnitade och det var ett under att vi inte smallde. Drojer nog ett tag till innan jag hoppar pa en moppe igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0