The Bund

Igar var en grymt bra men trottsam dag. Jag och Charlotte anlande kl 9 pa morgonen, tog metron till vart hostel, dumpade sakerna, gjorde oss iordning och sen motte vi upp Anna och Anjanie. Vi drog pa en shoppingrunda och jag kopte den dar jackan pa HM, ett par leggings, en troja och ett par jeans. Efter det drog vi till varldsutstallningen. Vi koade typ en kvart innan vi kom in, lite skillnad till dom som var har under national holiday fick koa flera timmar. Val inne pa omradet behovde vi koa sammanlagt dryga 10 minuter. Haha, ingenting! Vi var och halsade pa Sverige. Eftersom jag tog med mitt svenska pass sa kom jag in utan att behova koa. Eftersom engelskorna inte heller ville koa sa skulle de kora pa att de glomt sina pass. Problemet var att kvinnan som slappte in svenskorna var kines men kunde flytande svenska.. Anna sag ut som ett stort fragetecken nar kvinnan borjade prata svenska med henne. Sen sa hon att jag fick ta med mig en person in och de andra fick koa sa Anna foljde med in.
Vi drattade runt dar till ungefar 22. Mina fotter holl pa att trilla av.
I taxin pa vagen hem sa somnade men vaknade nar Charlotte ropade att hon och jag skulle hoppa ur for vi passerade vart Starbucks. Vi sa hejda till Anna och Anjanie och hoppade ut. Val ute ur taxin inser vi att det inte alls ar vart Starbucks. Efter en kvarts letande hittar vi till slut hem till vart hostel, riktig ren tur.

Vart hostel ar SJUKT kallt. Svinkallt. Hjalper ju inte att jag och Charlotte har sangarna narmst fonstret.

Idag drog jag och Charlotte ut igen pa en shoppingrunda. Anna och Anjanie akte vidare till en annan stad. Jag kopte en ring, en halsduk och en troja. Nojd med dagens kop :)
Sen akte vi till en gammal del av Shanghai och struttade runt. Sen bestamde vi oss for att aka till The bund for att kolla pa utsikten och kaka middag. Efter sjukt mycket letande och sjuk vark i fotterna hittade vi en. Beef burger, tummen upp! Utsikten fran bron vid The Bund var sjukt fin. Tyvarr kunde inte min kamera fanga hur fint det var, men har kommer iallafall lite bilder.


Nya trojan




The Bund



Kommentarer
Postat av: Hanna

Sjukt häftig utsikt!!!!

Tröjan vad snygg med, kalassnygg! :D

2010-10-30 @ 20:25:58
Postat av: Sara

Shetnice utsikt! Taaaaaaaaaaack :)

2010-10-31 @ 03:11:05
URL: http://saashas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0