Vilda djur eller vasterlanningar?

Detta verkade vara en av fragorna manga stallde sig idag nar vi var pa zoo. Vad ska man kolla pa? De vilda djuren eller vasterlanningarna? Blev nog 50/50 om jag far chansa.
Som sagt, idag var vi pa zoo. Dagiset som jag, Charlotte och Michael undervisade pa bjod med allihop och eftersom vara lektioner var installda idag sa passade det ju bra.

Jag insag att jag inte varit pa zoo sen jag var typ fyra ar gammal (Olands djurpark med dagiset. Pappa foljde med och jag fick fightas med tva andra tjejer for att fa sitta bredvid min egen pappa pa bussen. Det ar det jag kommer ihag fran djurparken, haha).
Nar vi var pa zoot sa kom jag pa varfor jag inte gatt pa zoo de senaste aren. Kinesiska zoos ar antaligen extrema, men fy faaaaaaasen vad deppigt det var. Massiva tigrar och lejon i skitsma burar. Hyenornas burar var nog minst. Det ar fasen inte okej. Madde skit och gjorde det svinigaste man kan gora - valde att inte titta for att slippa ma sa daligt. Man har ju tur. Alla har inte valet att blunda for det. Djuren till exempel. Vad ar det for jakla skitide att lasa in vilda djur for att manniskor ska kunna titta pa dom en gang var tioende ar? Tror vi att vi ager allt eller? Djuren ar sa otroligt vackra men dom tillhor inte manniskan. De ar inte vara att ta och lasa in. Varfor fortjanar inte de ett riktigt liv? Sjukt deppigt.

Barnen var iallafall bedarande som vanligt. Iallafall de som inte grat.
Det ser sa roligt ut nar de gar pa ett langt led och haller i varandras ryggsackar. De sliter ner ryggsackarna pa den som ar framfor sa de sitter inte pa axlarna utan mer i armvecken. Min uppgift fick bli att ga och dra upp vaskorna for det sag sa obekvamt ut.



Haha denna bild ar SA bra!! Har ser man vad som pagick hela dagen (hela tiden i Kina?). Michael till hoger, obekvam och skrattandes nar han ser sina trogna foljeslagare till vanster: KINESISKA TONARSTJEJER


Min lilla favoritkille gick runt och papekade det mesta. Fiona kunde halla sig for skratt och hon fick oversatta till mig vad han sa hela tiden. Han kunde tydligen inte sluta prata om elefanterna som han skulle fa se.


Fiona och jag ville med ga pa led och halla i ryggsackarna, stencoolt!


Har ser ni HELA buren som tillhorde hyenorna. Stor?

Pandorna var de enda djur som faktiskt verkade ha kul. De busade med varann hela tiden. Slangde sig over varanda, puttade varandra och rullade ner for backen som sma kottbullar (och hade en lite storre bur).


Vi var pa en elefantshow och de ville ha en frivillig ur publiken. Michael racker upp handen och sager "Pick the white guy, pick the white guy" och visst funkade det! haha
Showen var ganska cool. En elefant kastade upp en fotboll i luften, sparkade till den pa vagen ner och visst gjorde han mal i malet 30 m bort!

MEN det tar nog ett bra tag innan jag gar till ett zoo igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0