En helg i Jaco

I fredags morse akte jag till Jaco for att traffa Ronnebykillarna som vi traffade i Bocas.
Bussen gick klockan 7 fran San Jose sa jag gick hemifran halv sex pa morgonen. Efter en 2,5 timmes lang bussresa var jag framme. Jag gillar inte nar de kor upp over bergen. Vagarna ar smala, krokiga och man ar 5 m fran ett stup utan stangsel. Hela tiden.
Iallafall sa gick det bra och nar jag kom fram motte Nicke upp mig. Det var supersoligt och varmt :)
Vart hostel var jattemysigt. Det var mer som att bo hemma hos nagon. Det fanns pool och var nara till havet :)

Vi kakade glass, lagade mat, killarna surfade och jag laste bok pa stranden  (och solade saklart).
Pa kvallen var det utgang som gallde. Eller det var tanken iallafall. Jag hade ont i magen nastan hela dagen och pa kvallen fick jag blodtrycksfall heeela tiden. Fick ga och lagga mig pa sangen hela tiden. Sa jag fick strunta i att ga ut. Som tur var sa kom det fyra nya killar till vart hostel. The Swaussies - Andre fran Sjobo i Skane och Sam, Pye och James fran Australien. De hade rest hela dagen sa de orkade inte heller ga ut sa jag hangde med dom pa vart hostel.
Kvallens roligaste var nar Andre skulle ga in i deras rum. Jag och James satt i soffan och Sam var inne i sovrummet. Helt plotsligt trillar Andre i slowmotion ner pa golvet och typ grater/skrattar. Han ropade pa hjalp men vi trodde han bara skamtade. Efter typ 20 sekunder gar James och kollar var som ar felet och det visar sig att Andre klivit pa ett haftstift. Det satt fast i halen. Jag skrattade sa jag gick sonder. Till raga pa allt sa slar James pa haftstiftet innan han tar ut det. Haha det sag sa roligt ut.

Dagen efter hangde jag en del med Andre medan de andra surfade. Alla svenskarna och australienarna surfar sa det var bara vi mobbade svenskar kvar pa land.
Pa kvallen hangde alla pa vart hostel. Vi lagade mat, spelade spel och hade det skitkul. Alla andra gick in och kollade pa film medan jag, Andre, James, Pye och Sam satt ute heela kvallen. Skitbra kvall! Larde mig gora riktiga shoulder hugs, haha. Larde mig ocksa att Costa Ricanska myggor visst tycker om mig, lite iallafall.

Sen vart det sondag och dags att aka hem. Hade grymma dagar med allihop :)

Bilder finns som vanligt pa facebook under Costa Rica baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0