Jul pa Playa Negra

Kanns som det ar dags att jag uppdaterar om jul nu, annars kommer det droja laaange innan jag gor det..

I fredags akte jag, Doris och Mirjam till San Jose och bodde pa hostel. Pa fredagkvallen ringde Daniel och fragade om vi ville med hem till honom och hanga med honom och Miguel och det var helt klart battre an att sitta och dega pa vart hostel :)

Pa lordagsmorgonen kom Daniel och vi akte till busstationen. Fyra timmars bussresa har aldrig gatt sa fort! Planen var att sova lite pa bussen eftersom det inte blev sa mycket somn natten innan men sa blev det inte.
Val framme i Puerto Viejo traffade jag hans mamma, broder och en av brodernas flickvan. Far inte glomma varldens sotaste och busigaste valp, labbe/pitbullmix. Nar vi kom hade han inget namn sa han kallades Bebe men sen blev namnet Paco Tintin. Jag kan inte saga att jag ar nagot massivt fan av namnet.. Paco ELLER Tintin hade varit bra, inte bada, haha. Vi hade en chill lordag. Gick runt pa stranden, powernappade och pa kvallen blev det charader (: Vi bodde hos Roberto och Natalia eftersom the Mansion inte hade plats for oss.

Pa sondagen blev det lite badande och sen akte vi runt till lite olika strander, jattefina! Vadret var inte riktigt pa var sida pa eftermiddagen men det var bra anda. Broderna gjorde nagon sorts tavling for att bestamma vilka som skulle jobba under eftermiddagen. Daniel och Roberto forlorade och fick jobba sa Diego och Natalia tog mig pa en guidad tur runt Puerto Viejo :)
Pa kvallen var alla ratt trotta sa vi akte hem for att kolla pa film, men internet var ratt trott ocksa.. Film blev det ingen. Roberto och Natalia somnade och jag och Daniel pratade oss igenom halva natten.

Mandagen var min planerade hemresedag men efter overtalning sa stannade jag en dag till. Daniels kompis Besly kom ocksa. Kvallen blev det lite clubliv i P.V. Varken jag, Daniel eller Natalia drack men jag blev den utvalda chaufforen. Kul att kora bil! OM jag har saknat det! Vid tvatiden kom det massa poliser till cluben och stangde den for kvallen. Alla andra clubar hade stangt ocksa sa vi akte hem och spelade kort tills jag korde hem de andra till The Mansion och det var dags att ga och lagga sig.

Pa tisdagseftermiddagen blev det hemresa och jag tog bussen till Limon och bytte dar till San Jose-bussen. Efter att Daniel sagt 100 ggr hur jag skulle ga sa kan jag inte fatta att jag gick at helt fel hall i Limon. Haha jag ar verkligen inte bra pa riktningar..
Pa kvallen var jag hemma i kalla Cartago. Det var verkligen skitkallt. I taxin i SJ lyckades jag ta pa mig strumpbyxor trots att jag hade shorts pa mig, winner! Utan dom hade jag frusit sonder.

Idag (torsdag) hamtade jag och Doris Hanna pa flygplatsen! Imorgon aker vi till San Jose for att bo pa hostel over helgen och bara chilla. Sweeeet :)

Hanna har gatt och lagt sig och jag ska nog gora samma, sov inte sa bra inatt.
Buenas noches!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0