Julkul

Tjena bloggen!

Det har hant lite kul saker och lite trakiga saker sen sist.

De trakiga ar att det blivit lite av ett glapp mellan oss volontarer som ar pa barnhemmet (typ halsar-knappt-glapp).. Det har lite blivit schweizarna (4 st) for sig och jag och Doris for oss sjalva. De pratar bara tyska hela tiden sa det ar lite svart att hanga med i konversationerna om man sager sa. Dessutom verkar det som om de tror att jag och Doris inte kan leva utan varann. Nu nar mina julplaner andrats lite sa fragade en av volontarerna om Doris ens skulle till San Jose nu nar inte jag ska vara dar hela helgen. Hon aker inte dit for att jag ar dar utan for att komma bort fran Cartago............ Jaja, de far tro vad de vill. Trist att det tror att vi inte har nagon egen vilja bara.
Vissa av dom (iallafall en) verkar ha extrema problem med mig. Hon tilltalar inte ens mig utan hon fragar Doris om vissa grejer som galler mig fast jag star bredvid (jag horde inte detta, jag hade lackat). Jag ska bara forsoka skita i det, jag har ju inte sa lang tid kvar dar.

Nu till de roliga sakerna!
Jag har blivit bjuden hem till en kille jag kanner har i Costa Rica, Daniel. Jag ska fira jul med hans familj i Puerto Viejo. Vi aker dit pa lordag morgon och jag vet inte riktigt nar vi kommer hem.
Huuuur snallt ar inte detta? Bara bjuda med nagon sa pa jul? HUR SNALLT SOM HELST. Det ar vad julen handlar om men man glommer det lite. Det handlar inte bara om familjen utan om alla manniskor. Jag var jatteradd att jag skulle vara i vagen men han kollade med alla och alla tyckte det ska bli kul. Jag langtaaar :)
Kanns som det kommer bli en bra bra jul! Sometimes good things fall apart so better things can fall together :)
Och jag far ju trots allt hela fredagen och fredagskvallen med Doris och Mirjam sa vi ska ha lite lyx pa vart hostel och gora bananer med choklad i och glass till :))) (och sakert massa annat nyttigt).

Nu ska jag duscha och sen forsoka gora en snygg fotlank till Dorisita och ett armband till Mirjam. Julklappar pa hog niva! Haha, lange sen man gav nagon en julklapp som man gjort sjalv. Sa gar det nar man ar fattig. Jag maste hitta nagot till Daniels mamma bara. Lite svart nar man aldrig traffat henne. Onskar jag hade nagon cool svensk sak att ge henne, men nagot sant har jag inte med mig.

Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0