Tamales och grishuvud

Igar kom det massor av Dinoras barn och barnbarn hit for att gora Tamales. Det ar en valkand jultradition har. Det var kul att gora dom. Man la en klick majsdeg pa majsblad (?). Pa degen la man ris, kott, 1 bit morot, 1 bit paprika, 1/4 kokt agg, 2 kikartor (?), nagon gron liten pinne (haha) 3 artor och 3 russin. Sen vek man ihop detta till ett paket, i bladet, och sen knots de ihop for att koka i en timme. Det later inte gott och det var det inte heller.
Som tur var fick jag min pa mitt rum sa de sag inte hur jag kampade ner den..
Jag berattade for Doris idag och hon berattade att nar hon fick det sa at hon inte ens upp den utan la den i en platspase i sin vaska och slangde den.. Haha

Igar sag jag dessutom ett helt grishuvud i kylskapet. Utan ogon. Med har kvar. Det var mysigt.. Tur att jag var ensam i koket nar jag sag det for jag stod och gapade i minst 20 sekunder.
Idag skulle jag visa Doris men da var det borta fran kylskapet. Dinora visade da hur fint det kokade.. Uuuuh...

Idag akte jag och Dorisita till Terramall och gick runt. Kopte faktiskt ett par pyjamasbyxor! En 40kronors julklapp till mig sjalv typ (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0