Tisdag

Tjaaa.

Idag regnar det. Igar vrakte det ner. Men vi gick och at glass iallafall. Efter lite om och men hittade vi Pops (som vi tydligen hade gatt ratt forbi). Det var goottt.

Jag har bestamt mig for att inte aka till det dar huset over jul. Det blev dyrare an jag raknat med. 30 dollar per natt i 6 natter. Sen mat och resa pa det. Na, det gar bara inte.
Saken ar den att jag inte vill vara i Cartago. Jag vill inte vara i detta hus och fira med en big happy family. Det blir lite for jobbigt. Sa jag tar nog in pa hostel i SJ i tva natter.
Doris vill inte heller fira i Cartago eller med familjen hon bor hos (hon kanner likadant som jag). Hon hade bestamt sig for att folja med mig till SJ. Denise (Doris och Denise bor i samma familj) vill fira har i Cartago och verkar inte forsta varfor jag inte vill fira med varken min vardfamilj eller deras vardfamilj. Iallafall, nar Doris sa att hon skulle med mig till SJ sa sa Denise att hon inte vill vara ensam har i Cartago, men hon vill vara i Cartago. Sa Doris hamnade i en jobbig sits sa nu stannar nog hon med har sa jag aker ensam till SJ.
Mig spelar inte sa stor roll egentligen. Visst hade det varit kul om hon hangde med men det ar ju mitt val att aka ivag sa jag far skylla mig sjalv. Jag kan ju stanna har och fira men jag vill verkligen inte det. Tror dessutom att min husmor raknar med att jag aker ivag eftersom jag sagt att jag ska.
Jag vill bara sova mig igenom jul iallafall och latsas i ar igen att det inte ar jul. 


Funderar for ovrigt pa att backpacka i mars. Verkar bli att jag aker norrut. Skulle garna aker soderut men gransen till Colombia verkar dodgy. Manga avrader fran att komma vid landsvagen. De flesta kommer in genom flyg eller bat. Alfonso, en 30arig tico, sa att inte ens han skulle vaga ta landsvagen in i Colombia. Har for ovrigt hittat massa mysig info om gransen pa internet.

As for traveling cheaply from Panama to Colombia, I can tell you this :
1-Do not travel by land
The border area is a big, wonderful rainforest area, sadly inhabited by both guerrillas and right-wing death squads. Many foreigners have been robbed, kidnapped or even killed while trying to cross this border.


Sa jag tror jag lamnar den Colombianska planen och aker norrut.
Manga sager att Honduras ar lite sadar och ingen rader mig direkt att aka dit. Guatemala har jag fatt for mig ar farligare men jag vet inte. Far se hur langt jag kanner for att aka. Man kan ju ta sig hela vagen upp till Mexico och tillbaks. Kora typ huvudstad till huvudstad och aka till mindre stader fast som ligger nara huvudstaderna. Det ar fran huvudstaderna alla bussar gar och sant. Gora det lite latt for sig iallafall..
Sen kommer jag nog hem i April tror jag :)
Branner de sista pengarna i Mars och sen aka hem. Kanns som en bra plan.
Vill man vara pa the safe side sa tar jag bara Nicaragua och Costa Rica. Finns mycket kvar att se har ocksa.
Vi far se, ar ju ett tag kvar tills det ar dags.

Pa torsdag har jag varit har i tva mander och det ar dessutom bara 2 veckor kvar till Hannah Montana anlander!

Vi tar nog for ovrigt nyar i SJ och aker till Nicaragua andra veckan i januari.

Pura vida mina vanner!

Kommentarer
Postat av: Hannah Montana

Ska bli kalas gött!!

2011-12-14 @ 23:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0