Tisdag

Idag har helt klart varit en intressant dag.

Kom till barnhemmet och Doris, Denise och Nicole var redan dar tillsammans med tva nya volontarer. Fler fran Schweiz. Jag och Doris ar lite utmobbade. Nu ar det fyra stycken som pratar tyska och vi forstar ju inte det.. Antingen far hon lara sig svenska eller sa lar jag mig swahili eller vad det nu ar hon kan, sa bildar vi egen klubb :)

Anyway, resten av dagen blev jag och Doris mobbade av typ sju ungar. De var fran 12-18 ar. Utan anledning. De kallade oss massa fula saker och kastade saker pa oss. De kunde ju saklart inte saga nagot face 2 face utan stod pa overvaningen och ropade saker. Mooooget. Jaja..

Sen gick vi till parken, med TJUGO ungar. K a o s. De har ju lov nu sa "mellanbarnen" vill ocksa hanga med. Annars tar vi ju bara de sma med oss.
Det var en del som inte skotte sig. Jag sag tre stycken 7aringar pa vag ut fran parken. Sprang ifatt, skallde lite pa dom och tvingade tillbaks dom in i parken. Sen trillade ju barn i lera, ville kissa, blotte ner sig helt, grat och ja, alltid nagot.

Efter jobbet gick jag hem och at och tog en 20minuters powernap innan jag motte upp Abby, Amanda, Doris, Denise och Karin for att kaka glass. Den glassen var fin! Chokladglassen var typ som en blandning mellan glass och muffinssmet. Mmmmhmmm!

Sen gick vi till en smyckesaffar.. Jag kopte tva par orhangen och ett par strumpor for sammanlagt 15 kr. Whey :)
Jag kopte nog minst av alla, sa jattedalig var jag inte (forsoker rattfardiga det)..

Imorgon blir en intressant dag. Leif och Helga kommer pa besok till barnhemmet sa hoppas de uppfor sig lite. Hoppas de inte mobbar oss imorgon med. Mmm vi far se hur det gar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0