Pancakes

Idag har det varit en bra dag.
Vi kom till barnhemmet och alla barn akte ivag pa "kalas" klockan 10 sa da gick vi hem.. De andra  volontarerna akte till San Jose men jag och Doris gick hem till mig och satt och snackade om allt mellan himmel och jord. Som vanligt. Det kanns som vi kan prata om det mesta. Mycket idag var om manniskor och hur "ovetande" folk ar. Eller vad man ska kalla det. Folk som fragar Doris massa konstiga fragor om Afrika och jankare som fragar oss alla konstiga fragor. Rasister, homofober, trangsynta och alltmant ovetande manniskor. 
Intressant och tragiskt. Rika norskor som tydligen inte forstod hur man kunde bo i radhus. Whaaat...
Manniskor..

Dinora bjod oss pa pannkakor. Hon bjod Doris med! Detta ar faktiskt nagot vart att papeka. Vissa volontarer far inte ens alla sina tre mal om dagen. Vissa far typ ett apple som ett mal. Jag tror Dinora ar en av de fa som inte tar emot volontarer for att tjana pengar utan for sallskapet och tryggheten att ha nagon mer i huset.
Hon verkar tycka det ar kul nar det kommer besok for nu nar Doris var har sa gjorde hon finsaft! :)

Abby kom forbi med nagot hon lagat som smakade flaskpannkaka. Det var gott! Pa lordag aker hon och Amanda hem till USA sa imorgon ska vi hanga nastan hela dagen. Vi ska aka till Terramall och ga pa bio, ata mat, ata glass och ga i affarer. Det ska bli kul :)


Ratt saker pa att en av tjejerna tatuerade sig idag. En varldskarta precis nedanfor axlarna. Jag vill med tatuera mig och sitter och kollar pa vad jag vill ha men jag vantar tills jag kommer hem.. Jag vill inte gora den har aven om det ar mycket billigare. Det kanns som det ar storre risk att den blir infekterad har. Duschvattnet ar inte lika rent och sanna saker. Jag sa idag till Doris att jag vill ta fler hal i orat. Hon paminde mig om min bad luck och bad mig att inte gora det har i CR. Haha well, it's true!

Idag har jag varit i Costa Rica i tva manader, tiden gar fort! Kanns som den bara kommer susa forbi.
Nasta helg tar jag, Doris och Miriam in pa hostel i SJ for att fira jul.
Den 29e kommer Hanna.
Nyarshelgen blir nog i SJ.
Veckan efter det ar sista veckan i CDP och i Cartago.
Helgen efter det tar vi vara saker till SJ.
Veckan efter det aker vi till Nicaragua.
Helgen efter det firar vi Doris fodelsedag i SJ.
Tisdagen efter det aker Hanna hem och Doris och jag flyttar till ett nytt hus och borjar pa det nya barnhemmet.
4 veckor efter det aker Doris hem.
2 veckor efter det sa blir det nog backpacking for mig.
Sen kommer jag med hem, antagligen i April nagon gang :)
Kanner pa mig att det kommer ga fort..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0