Den motvillige läsaren

Jag sa ju att jag skulle läsa "Den motvillige monarken" och återkomma med vad jag tyckte.. Jag bara somnade HELA TIDEN. Ritkigt sömnmedel. Kan ju vara bra ibland men det funkar ju inte i längden, speciellt inte när man faktiskt vill läsa. Köpte en ny bok idag. Tror den hette Under Floden, hoppas den är okej iallafall. Måste ju ha en bra bok till stranden (för där kommer man ju ha tid att vara så mycket). För övrigt så håller allt på att fixas innan jag drar till Öland. Köpa basgrejjer som nya leggings och sånt blir faktiskt dyrare än vad man kan tro i längden. Att mammas, Ulrikas och Henriks födelsedagspresenter var tvugna att inhandlas nu med gjorde inget bättre. Nu är jag klar med alla dom iallafall, skönt!

Angående monarkin så tycker jag ändå att det är rätt drygt. Varför ska de festa i Saint Tropez, ha typ 10000 slott, kunna säga "äh, jag flyttar till New York ett år eller så", shoppa i de dyraste affärerna och ha hur många anställda som helst? Seriöst. Okej, Viktoria har en fond för barn (eller vad det nu är). Men vad exakt har Madeleine eller Carl-Philp gjort för folket? Det kan ju inte vara något stort eftersom man inte vet. Fattar inte varför dom ska leva i lyx och representera Sverige när det finns så många här som har det svårt ekonomiskt. Kanske Madeleine skulle kunna ge upp sina dyra märkesväskor och ge pengarna tillbaka till folket som faktiskt betalat för skiten?
"Monarkin har en historia som man inte bara kan ge upp sådär". Fast sådär kan man faktiskt inte tänka. Och jag tvivlar på att bönderna för jättelänge sen var glada när skatteindrivarna kom till gårdarna. Jag tycker att det är dags att monarkin blev historia faktiskt.

Who made you the king anyway?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0