Jönköping

I helgen var jag i Jönköping. Tog bussen i fredags eftermiddag och blev uppmött av Bella som fick agera hotell för helgen :) Fredagen bjöd på Enchiladas (stavning?), besök av Sjöqvistbröderna sen Studion med Bella, hennes kompisar och Vidar & co.


På lördagen tog jag, Bella och Drabe en sväng på stan och på A6. Hittade en t-shirt och ett par shorts :)) Sen blev det hem och ta en powernap innan vi började göra oss i ordning för kvällen. Vi åkte hem till Drabe för lite förfest. Vi hade tänkt grilla men vädret var så osäkert så vi beställde hem pizza istället.

Det ringer på dörren och pizzamannen kommer.
B: Men vart är mina pengar?!
Lite panik.
B: Ah just det, de är i jackan.
Fel jacka. Mer panik.
B: Finns det kontanter någonstans i huset?
D: Ehh.. Nej...
Sååå pinsamt. Beställa pizza och sen inte ha några pengar att betala med.. Snäll som han var så lämnade han pizzorna och kom tillbaka igen någon timma senare när Kia och hennes pojkvän kommit med pengar. Trodde jag skulle skämmas ihjäl...



Efter förfesten åkte vi dit Vidar och Wille var där det tydligen skulle vara värsta festen. Och det var det också. Vardagsrummet var som en liten club typ. Sånt där blinkande skitjobbigt ljus, jättehög housemusik och folk står och hoppar i soffan typ.. Vi stannade inte så länge utan drog in till stan istället. Alla utom jag och Drabe var födda 88 vilket var gränsen på Karlssons och vakten var inte så pepp på att släppa in oss. Vi gick hem till Bella emellan medan vi väntade på att en av deras kompisar skulle dit som stod med på listan +3 så hon fick ta in mig och Drabe. Där inne såg jag för första gången någon gå ut i en Onepiece. En kille i en lila onepice. Hmm.. På en nattklubb... Nu har man nog sett allt. Även en kille som mådde dåligt mitt på dansgolvet.. Mysigt.  



I söndags var det ganska chill. Vi var ute och gick en sväng, hälsade på Henke och Sandra bl.a. Sen vid halv sex var det dags att kliva på bussen. Sveriges fullaste buss. Jag gick på nästan sist med. Kul att se hur alla låtsas vara upptagna när man går i gången för att man inte ska sätta sig bredvid. Vissa drygade sig och satte sig ytterst. Var typ tre pers som fick sitta själva så den var ganska full.. Satte mig till slut bredvid en tjej som inte verkade skitglad att jag satte mig där men vad ska man göra. Nästan alla hoppade av i Växjö så då blev det lugnt och skönt. Tanten/damen bakom mig la sig ner på säterna och hennes ben "stängde av" gången. Lite jobbigt för de som skulle på toa som fick försöka kliva över hennes ben. Allt man såg var spetsiga svarta stövlar och en grå kappa som låg över hela henne.. Prussiluskan på bussen typ. Borde tagit kort. 
 

Tackar Jönköpingsfolket för en jättebra helg! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0