I know I talk shit but it sounds right

Jag ar fortfarande fascinerad av hur stora lastbilar bara helt plotsligt dyker upp nar man korsar vagen. Jag och Doris gor vara korsa-vagen-i-panik-skrik och springer. Vi skulle lika garna kunna ha Foreigner stamplat i pannan..

Igar hade vi en bra dag pa stan. Vi letade efter jeansjackor i evigheters evigheter. Vi vill gora snygga jeansvastar. Det finns huuur mycket jeans som helst men av nagon anledning sa ar jeansjackor verkligen inte poppis har.
Jag kopte ett par ballerinaskor att jobba i. Man blir trampad pa en hel del sa sandaler gar bort och sneakers blir lite val varmt vissa dagar.
Kopte aven tre ringar.. Ops.. Jag och Doris lovade varann att vi inte skulle ga in i fler smyckesaffarer men ingen hade styrkan att sta emot. Till mitt forsvar kostade tva av dom bara 6 kr styck.. Man kan ju inte motsta da.

Vi kakade pa Taco bell. Det var sadar faktiskt. Tror vi valde fel grej. Man ska ta nagot som man far graddfil till! Det var iallafall sjukt billigt. Man fick en burrito, en taco, pommes och dricka for mindre an 2000 colones. Vilket ar cirka 4 dollar. Vilket ar cirka 28 kr. Valkommen till min huvudrakningsvardag! Vet inte varfor jag maste gora om allt till dollar forst men det har bara blivit att jag gjort det. Jag ar inte sa smart alltid :)

Inatt fick jag seriost rycket pa de forbaskade tupparna som bor pa bakgarden. De gal HELA TIDEN. Vaknade kl 3 av att de gal seriost var femte sekund. Jag raknade till och med. Fick satta igang musik pa ipoden och lyckades somna. Sen vaknade jag igen och allt upprepades. I morse vid frukosten svor jag faktiskt hogt at dom. Fast pa svenska.. Tanken som raknas!
Har aldrig langtat sa mycket till jul som jag gor i ar - sa de slaktar de dar tupparna nagon gang! Jag later hemsk men allvarligt.. Lite for deras skull med. De bor i sma burar och kan inte ha skitkul precis. Antagligen darfor de galer hela tiden.


Pa tal om jul, har ni sett vart jag ska fira den eller?
http://www.flipkey.com/uvita-vacation-rentals/p333428/
Yeeey :D
Det ar Leif och hans Helga som tog tag i att hyra huset. Sa det blir dom, jag, Marcus, Stefan och Teva. Teva ska tydligen fixa julgran och jag ska kolla om jag hittar nagon billig gitarr (typ skitbillig och som jag inte slapar med hem denna gang..). Bryr mig mer om gitarren an julgranen!
Blir nog en bra jul iallafall :))

Jag langtar faktiskt tills imorgon nar jag far traffa de sma igen! Kanns lite tomt att ha varit borta fran dom i tva dagar. Imorgon ska Doris hjalpa mig farga mina utvaxter.. Far se hur det gar. Eftersom det ar svart att fa ut schampoo ur haret sa kan jag bara tanka mig hur det blir med farg. Vattentryck existerar inte. Jag orkar inte ens bry mig om det ar schampoo eller balsam kvar i haret, det kan ju inte spela sa stor roll om det bara ar lite. Men jag vill INTE ha farg kvar i haret, that's for sure. Far se hur det gar. Det som ar sa harligt med duschen ar att man inte kan stalla in varmen. I vissa hus far man mecka massvis for att hitta ett lage dar det kommer varmvatten. Har har man alltid varmvatten (so far iallafall) men problemet ar att om man duschar lange blir det till slut SVINVARMT. Det angar fran vattnet och man kan inte ens halla handerna under det.
Det basta ar att jag tog med mig saker hemifran men hade inte plats for kartongen sa jag la bara i sakerna i en pase. Jag har ingen aning om hur fargen pa forpackningen sag ut. Far val chansa hur lange jag behover ha fargen i haret. Det star ju pa instruktionerna men det kan vara ratt bra att veta hur fargen ska bli. Meeen skitsamma :)


Nu ska jag lasa lite och sen blir det slaggen!


Looove

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0