Torsdag

Tjenare tjenare!

Nu ar jag inne pa sista veckan pa barnhemmet. Det kanns konstigt! Imorgon ar sista dagen och jag har varit dar i ungefar tva manader. Galet. Kommer inte bli sa kul att saga hejda till barnen (jag hatar goodbyes). Bade jag, Doris och Mirjam lamnar barnhemmet denna vecka och Samuel lamnar nasta vecka. Denise ar nog inte kvar sa lange till heller. Da blir det bara Karin kvar. Det skulle kommit tva amerikanska killar men de har inte kommit. Vet inte varfor inte.. En ny costaricansk kille har borjat halsa pa sa det ar kul for barnen.
Daniel, som jag firade jul hos, var och halsade pa barnhemmet i veckan och shit var poppis han blev! Pojkarna fick helt klart en ny hjalte. Lille Jonny var helt sald pa honom. Holl honom i handen heeela tiden (det tog 1,5 manad innan jag fick halla honom i handen). Sen nar Jonny trillade fick jag till och med trosta honom (!!!!!). Det har aldrig hant NAGON. Jag fick liksom krama honom. Oftast brukar han slass om man kommer nara honom nar han ar ledsen.. Jose har fragat massvis med ganger om Daniel kommer tillbaks sa hoppas han gor det, han var helt klart en hit. Pojkarna har liksom inga aldre killar att se upp till. Att han dessutom gjorde parkour gjorde honom bara 10000000 ganger mer poppis..

Man maste borja packa lite smatt ocksa.. Vet inte hur allt ska fa plats. Pa lordag flyttar vi ju tillbaks till San Jose och pa mandag drar vi till Manuel Antonio och sen blir det nog en natt i Jaco ocksa bara for att varldens basta hostel finns dar. Annars har det inte hant sa mycket. Jag ar forkyld. Kul. Blev det pa bion igar. Jag, Hanna och Doris gick och kollade pa Mission Impossible bara for ga-pa-bio-skull men den var faktiskt helt klart over forvantan! Vi blev lite forvanade nar Mikael Nyqvists namn ploppade upp kan jag saga..
Forkylningen kan ha kommit nar vi vantade pa bussen med da sakert 6 Cartago-bussar passerade Terramall bara for att de var sa fulla. Sen fick vi aka med en gaaaaleeeeen busschaffis.. Men jag gav honom 500 colones (bussen kostar 435 c) och fick 565 colones tillbaks sa det var ju kul!

Lite senare idag ska vi fika med de andra volontarerna. En typ hejda-fika. De man kommer bra overrens med kommer man val traffa igen antar jag. Mirjam kanske hanger med mig, Hanna och Doris till Manuel Antonio med forresten. Kul (:


Naa nu kanske man borde borja packa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0