Jönköping

I fredags åkte jag till iphonens och macbookens huvudstad Jönköping för att hälsa på Bella (:

Fredag:
Kom fram ungefär vid halv fem. Kvällen bestod av tacos, talang och även besök från två av Bellas kompisar. Vi var båda rätt trötta så gick och la oss i ganska bra tid. Extrasängen var faktiskt grymt skön, sov som ett litet barn (:

Lördag:
Första gången jag vaknade var klockan halv sju. Det visade sig att även Bella var vaken men vi gjorde det kloka bestlutet att försöka somna om. Vi gick upp runt nio, åt frukost och gick mot torget för att hälsa på Wille som hade stått där sen klockan sex på morgonen och sålt skor. Vi gick förbi Vidar för att snacka lite om kvällen innan vi gick vidare till stan. Jag hittade ingenting att köpa men det gjorde inte så mycket. Vi tog en sväng hem till Bellas föräldrar och en sväng till A6 för att kolla upp ett par skor. De var snygga men obekväma och kostade 1300 kr.. De blev inte köpta..
På väg hem till Bella ser vi tre brandbilar, en polisbil, en ambulans och en bil från räddningstjänsten. Vi blev ju såklart nyfikna och undrade vad som hade hänt. Ångesten kom när vi insåg att det var i Bellas trapphus alla sprang. Det hade brunnit i lägenheten under hennes. Det luktade lite i hennes lägenhet men vi vädrade lite så försvann den.
Sen blev det att börja göra sig i ordning inför kvällen. Efter mycket om och men så gick jag bort till Vidars lägenhet där det var förfest innan vi åkte hem till någon annan. Vi var nog 15 pers, och jag överdriver inte när jag säger att minst 10 hade iphones. Efter det åkte vi till Sliver där det var ganska mycket folk. Det var kul :) Runt halv två mötte jag upp Bella och några av hennes kompisar som också hade varit ute och det blev dags för fyllekäk på Evergreen. Världens störigaste kille var där, så jäääkla dryg. Han satt och kraxade "77" mot vårt bord hela tiden och tyckte uppenbarligen att han själv var jätterolig?
Vid fyratiden somnade vi efter en helt klart godkänd kväll.

Söndag:
Vi vaknade runt tolvtiden och såg att det var fint väder. Vi bestämde oss för att gå av oss bakfyllan och gick hem till Wille. Vi tog en promenad på typ en timme. Det låter inte så jobbigt men man kanske ska tillägga att vi gick upp på ett jävla berg. Jag var helt slut. Sen gick vi till Mcd för att äta, köpte godis och gick hem och kollade på tv och bara slappade. Vid nio kom Martin och det var dags att åka hem.

Jag vill tacka alla inblandade för en jättebra helg!

















Hummerstoryn behövde en bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0