Beijing calling!

HEEEEJ! Forlat for att jag inte har uppdaterat. Det finns ingen ursakt, forutom att datasalen inte har AC vilket gor det sjukt varmt har inne. Det ar sjukt varmt overallt, forutom pa vara rum och i klassrummen. Det ar seriost 35 grader kl 9 pa morgonen, minst..

Jag bor tillsammans med tre tjejer i en lagenhet pa UIBE:s campus. Evelina fran Sverige, Monika fran Norge och Anna fran England. Anna och jag delar rum och nar jag ar trott sa brukar det bli att jag pratar svenska, haha. Det ar grymt mycket trevligt folk har! Jag har aven gjort en upptackt - austrlienare ar sjukt trevliga!

Maten ar kanske inte riktigt min grej dock.. Vi ater mat i en stor matsal som ser ut som matsalarna gor pa fangelser i filmer man sett.. Man har massa mat att valja pa som mattanter slevar upp at en, men jag vet inte vad nagonting ar (ingen vet...). Sa de senaste dagarna har jag atit nudlar. Jag testade tofu, uuuuh. Nar man skulle ta upp den sa rakade man liksom dela pa den, det var san los konstistens.. Jag ater med pinnar med, borjar lara mig. Till frukost ater jag ett brod. Seriost bara ett brod. Inget smor. Ingenting. Det finns nget sant. Kineserna ater typ sjogras och brun soppa till frukost (What?). Ikvall ska vi pa valkommsmiddag, antagligen kinesisk mat. Kul. Det ater man ju verkligen inte tre ggr om dagen. Och tank er att i 35 graders varme inte ha tillgang till kallt vatten. Precis, vi har inget kylskap. Vi kan inte ens kopa mat om vi skulle vilja. Sjukt.

Vi borjade med vara lektioner igar, grammatiken var skiiiitsvar men den kommer nog satta sig. Min larare Robert ar seriost hur bra som helst. Vi gar till skola mellan 8.30-15.30 varje dag och jag ar koncentrerad hela tiden. Han ar sa sjukt rolig! Han ar runt 50 ar och fran Kanada.
Mandarinlektionerna gar sadar... Haha. Var larare kan tre ord pa engelska: Very good, again och water. Jag ser ut som ett fragetecken mestadelen av tiden... INGEN pratar engelska har, seriost.. Jag har traffat en kines som kan engelska, och det ar han som ar ledare for teach and travel (organisationen jag ar har med). Och alla forsoker prata kinesiska med oss, aven om de ser att jag inte fattar nagonting. Alla skyltar ar pa kinesiska, all TV, alla menyer, allting. Och nu snackar jag kinesiska tecken....

En av de sjukaste saker jag sett har an sa lange ar faktiskt deras Pringles, de chipsen. Det finns med biff-smak, rak-smak och massa andra sjuka smaker. Later lockande?

Pa fredag ska vi till kinesiska muren och pa var lediga dag, lordag, ska vi forhoppningsvis till den forbjudna staden. Jag ska forsoka slanga in ett inlagg till innan dess.

Jag orkar verkligen inte lasa igenom inlagget, om allt ar lasbart (som sagt - ingen AC..). Ikvall ska vi ha valkommsmiddag, fast det kanske jag redan skrivit..

Jaja, simma lugnt i Sverige! Om ni trenger ett mail fran mig sa far ni skicka ett forst, min mail hittar ni pa facebook. Facebook ar ju tydligen olagligt har, men vi ska forsoka fixa det nar vi far internet pa rummet.
Jag har kopt en mobil for att kunna ringa hem, men det funkar inte. Ni kan ringa mig om ni vill. Jag har ingen aning om vad Kina har for landskod men mitt nr ar iaf:15810631242. Jag ska kunna ta emot samtal, sager dom iaf.. Det ar sa sjukt varmt har inne, maste ga nu. Ha det bra och vi hors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0