hanyu

Det ar egentligen meningen att det ska vara massa streck over bokstaverna men jag kan inte hitta dem pa annas brittiska laptop, typ inget ar pa ratt plats...

Klockan ar elva pa kvallen och vi ovar kinesiska. Overskriften betyder "det kinesiska spraket". Vi fattar typ ingenting. Bokstaven X uttalas C, J uttalas T, U uttalas O, Q uttalas typ TSZ. Seriost.... Det finns aven fyra satt att uttala varje bokstav, darav strecken som ska vara over bokstaverna, men jag hittar dom inte som sagt, haha.

Den enda mening vi typ kan ar: Ni jiao shenm mi ngzi som betyder Vad heter du. Det uttalas typ Ni tsjio shengma mingtzu. So confusing...

Nu maste jag slagga, klockan ar 23.10 och det ar en lang dag imorgon med. Anna och jag kommer sakert ha massa tjejsnack som vanligt, men det behover man eftersom man inte har nagra av de vanliga kompisarna (ni ar sa vanliga.... och saaaa saknade).

Nu skrev jag massa har men jag orkar inte skriva det igen, jag rakade ta bort det som vanligt. Sa typiskt mig.

Jag saknar Sverige och ja, ni vet vilka ni ar.
Det laskiga ar att jag typ tanker pa engelska redan.. Skrammande..

Zaijian! (hejda, haha)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0