sista skoldagen och farewell dinner

I forrgar akte jag, Ann, Christine, Andrew, Becky, Oscar, Anna, Tyler och Anthony pa jakt efter en speciell restaurang som hade ryktet att ha sjukt goda hamburgare. Vi akte tunnelbana men hoppade av pa fel station sa vi fick ga ganska lange. Det hade inte gjort nagonting om jag inte hade varit skithungrig...
vi kommer fram som till en liten stad i sjalva Beijing, ganska nara Tien'anmen square (obs egen  stavning). Det var ett sa sjukt mysigt hak. Det var ett hostel egentligen, och pa vaggarna, borden, taket, overallt hade backpackers lamnat meddelanden. De spelade engelsk musik och hamburgarna var verkligen jattegoda. Vi traffade tre killar fran London som hade backpackat i sex manader i aus, nya zeeland, kambodja, vietnam, thailand... Enligt dom var det svarast "to wing it" i Kina. Det ar sa extremt daligt med engelska har. Vi har fatt erbjudande om att aka till Vietnam och undervisa barn i engelska dar, jag har inte riktigt funderat pa det men det later ganska intressant. Isf kan man aka dit efter jul och kora fem manader dar istallet for fem manader till i Kina. Men som sagt, har inte riktigt tankt pa det.

Igar efter skolan sa stack jag, Linda och Martha till H&M! AWESOME. Kopte lite saker som jag saknade, en lararkjol till exempel. Det blir lite dyrare nar man shoppar dar men man far iaf kvalite och man far faktiskt prova kladerna innan man koper dom... Kopte aven en jattefin klanning pa Zara som jag ska ha ikvall pa Farewell Dinner. Kanns lite trakigt att vi snart lamnar Beijing. Nastan alla aker pa lordag, tva personer aker pa sondag men jag och sex till aker pa mandag. Kanns faktiskt grymt skont. Vi slipper stressa. Vi har tre dagar mer i Beijing an de flesta andra.

Vad galler den klassen som vi undervisat de senaste fem dagarna sa ar jag helt chockad over vissa saker. De kan sa mycket om vissa grejer. Det ar inte svart att lista ut hur det lar sig saker - traggla. Alla har engelska namn for att underlatta for oss. William kom fram till mig idag och fragade vart i Sverige jag bodde. Jag sa att jag bodde i sodra Sverige och ritade en taskig version av Sverige pa ett papper. Han pekade direkt ut vart stockholm lag. Nar jag visade vart jag bodde sa fragade han om det inte lag en o intill. Och sen en rund o bredvid. Sen sa han vart norge, oslo, danmark och kopenhamn lag. De visste vilka lander som omringade schweiz, det vet knappt jag? Helt tokigt. Igar var det aven Williams fodelsedag sa vi sjong for honom och gav alla elever godis. Idag kom han fram och gav oss varsin solfjader och tackade sa jattemycket for att vi hade uppvaktat honom. Han sa att han aldrig i hela sitt liv kommer glomma det. Sen hade han kollat upp hur han sa tack pa olika sprak, sa till mig och Ann sa han det pa svenska och till Ayna pa tyska. De ar sa sota.
Idag lekte vi bara lekar. Forsta timmen var vi utomhus pa deras skolgard. De tittade ganska konstigt pa oss nar vi sa att vi skulle ga ut, haha. Vi gjorde Hokey pokey, Simon says och sant. De tyckte det var jattekul. De ar verkligen omogna for att vara 15 ar.

Ikvall ar det farewell dinner sa jag borde hoppa in i duschen. Slanger nog upp ett inlagg till innan jag aker till Changsha. Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0