Burn

I fredags var jag ledig. Jag blev så sur när jag klev ut ur stugan och såg att hela himlen var grå. Det var ändå varmt så jag åkte till stranden och tio minuter senare var himlen klarblå och solen sken. Det blåste rätt mycket så man slapp bli skitvarm. Tyvärr så märker man inte heller hur varmt det egentligen är.
Jag smörjde in ansiktet med vanlig hudkräm för att det inte skulle torka ut och körde olja på resten av kroppen. Jag badade även två gånger, det var faktiskt inte så kallt i vattnet. 
Efter några timmar tyckte jag att jag började se helt okej brun ut. Efter fem timmar började jag bli hungrig och åkte hem. Jag höll på att skrika rakt ut när jag såg mig i spegeln. Den enda plats jag inte fick bränna mig på var runt ögonen eftersom min hud där är så känslig ändå. Såklart var jag sjukt röd runt ögonen (och i hela ansiktet). Det verkade som hudkrämen hade bränt på bättre än vad oljan hade gjort.. Nästa gång blir det solskydd i ansiktet! Jag brände mig även på kroppen, men inte så mycket. Det var värt det. Måste komma ifatt alla på jobbet som verkligen har pigment som afrikaner, sjukt bruna.. Iofs har alla varit utomlands, men ändå.

Nu ska jag smälla en macka innan jag drar till jobbet. Idag jobbar jag bara 13-18. Ikväll blir det Strand med Vidar, Wille och Victor (och Company?). Imorgon är jag ledig och då blir det steeeek :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0