Efter solsken kommer regn!

Vände lite på ordspråket, detta är faktiskt mer realistiskt. Nyss låg jag ute och solade och nu regnar det.
Vaknade kl 2:50 i natt av världens brak. Jag förstod ingenting först, trodde att hela huset rasade ihop. När hela rummet lystes upp så fattade jag att det var åska som väckt mig. Sara Andersson vaknar av åskan, förstår ni hur högt det måste smällt? Jag vaknar inte av brandlarmet..
Iofs så sov jag med fönstret öppet innan smällen kom. Gick snällt upp och drog ut datorer, tvapparater och även pianot som är känsligt för åskan.
Ida vaknade också vid klockan 2:50, precis som min pappa och hennes mamma. Det kan verkligen inte varit en dålig smäll! Åskvärmen har ju varit här idag med så frågan är om det blir åska inatt med. Tur att man hann sola lite, och bränna sig lite, innan regnet kom :)

Ikväll blir det kycklingpaj här hemma, det är såååå gott! (Den kycklingpaje som man gjorde med Paul på matlagningen i skolan)
Efter det så blir det att slappa med Ida, niiice :)

På tal om regn så fick jag ett fint kort på en regnbåge (Byxelkrok - oktober)

(Såg den när henke och jag satt i bilen på väg hem, så det var bara att veva ner rutan och ta ett kort)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0