Aktivitetsvecka

Jag freakade ut lite igar over detta. Hade mardrommar om det inatt. Och tydligen med all ratt.
Vi ska ha tva aktivitetsveckor nar vi ska ta barnen till aktivitetsrum eller utomhus for att leka lekar.
Jag var radd att det skulle skita sig pa nagot satt och visst blev det sa.

Tank att forsoka kontrollera 60 st 7aringar i ett stort rum. De star inte still, de ar inte tysta, det gar inte att fa dom att sta still eller vara tysta.. Ett dumt missforstand gjorde att min assistent tog barnen till aktivitetsrummet direkt, jag hade tankt forklara lekarna i klassrummet (eftersom jag anade att de inte skulle lyssna i aktivitetsrummet). Mestadels av tiden gick at att fa dem att vara tysta. Jag har aldrig haft sa manga smakillar staendes langst bak i rummet (de misskotte sig). Har aldrig heller sett min assistent smiska dom lite latt med en bok eller ge dom en los orfil. Detta skulle ju vara en rolig lektion.. Istallet blev halften av killarna upplaxade. Kanns inte kul alls..

Snart ska jag vara med pa Silkes lektion som en extra-assistent. Det ar en av hennes varsta klasser dessutom.
Hade nog behovt tio assistenter. Det kanns lite som att det inte spelar nagon roll vad vi sager for de lyssnar inte iallafall..
Fast man kan ju inte klandra dom. Barnen gar i skolan mellan 8-20 varje dag (de har tva langa raster). Inte konstigt att de blir glada nar de far komma till ett aktivitetsrum for att leka lekar (aven om nastan alla lekar gick kappratt at.....................).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0