Demo lesson

Dagens andra lektion var med sjatteklassarna. Forsta gangen jag hade dom, Mike hade dom innan.
Forst sa funkar inte min video jag skulle introducera och visa. Till slut hittar min assistent en annan video, Ice Age 3. 30 sekunder in i filmen gar strommen. Jag pratade lite om mig och Sverige medan den var borta (fanns ju inget annat att gora). De lyssnade inte ett skit! Fanns inte ett enda satt att fa dom att halla tyst! Jag skrek BE QUIET, nastan iallafall.. Funkade inte.. Min assistent sa att det kanske skulle vara battre om nagon av killarna kunde ta dom for de lyssnade inte sa mycket pa tjejer. Tycker alltid sa synd om de fa som faktiskt vill lyssna och skota sig.

Lektionen efter det var min Demo lesson da de engelskalararna som "tar han om oss" skulle sitta med hela lektionen och titta vad jag gjorde. De andra hade bara en eller tva larare. Jag hade Coco, Fiona, Daisy, Shelly och Frankie.. + barnens klassforestandare. Barnen skotte sig fint och jag tyckte allt gick helt okej. Fragade min assistent efter vad hon tyckte och hon tyckte den var jattebra, nar jag fragade de andra sa de bara "it was fine". Fine kanns ju som okej. Den var inte dalig men inte heller sa bra.. Far se vad de sager pa mandag da de ska ge feedback pa vara lektioner.. Jaja nu ar den gjord iallafall! Hade mardrommar om den inatt. Samt om att nybro brann ner.. haha

I eftermiddags hade vi caligraphy. Vi forsokte gora kinesiska karakterer med pensel och black. Gick val sadar.. Det ar verkligen skitkrangligt..

Imorgon blir det ingen kindergarden for alla larare ska leka lekar. Vi och vara engelskalarare ska vara ett lag. Jag kan nog inte vara med pa sa mycket eftersom mitt svansben ar fortfarande helt paj. Blev varre idag efter att ha gjort Raketen med barnen under min Demo lesson. Ni vet den dar nar man stampar och klappar handerna och det dar? Larde dom boat, car, plane och rocket - fyll 40 minuters undervisning bara kring de fyra orden. Inte sa latt som det later..

Kopte Oreos pa vagen hem, tyckte jag fortjanade det. Nyss skypade jag lite med Anna om Harbin och nu tittar jag och tjejerna pa Glee. Kan inte forsta hur klockan bara kan vara kvart i sju...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0