FFFFFFRIDAY

Antligen fredag!!
Dagen borjade med att jag hade en grade 1 och tva grade 4. Gjorde min Madagaskarlektion pa bada. 20 minuters intro dar jag lar dem namnen pa Alex, Marty, Gloria och Melman samt vad de ar for djur. Efter det ar det 20 minuters videoklipp - Merry Madagascar, sen ar lektionen slut! Helt okej faktiskt, haha. Vi ska ju egentligen ga ut och leka lekar med dom men eftersom mitt svansben pajjat sa blir det lugna gatan i klassrummet.

Efter de lektionerna sa akte jag och Charlotte tillbaka till lagenheten. Av nagon anledningen spenderade jag hela 2 timmarsrasten med att lasa om Kurt Cobain istallet for att sova. Nar vi akte ivag till dagiset insag jag hur dumt beslut det var.. Var hur trott som helst. Hade tre dagislektioner och lekte fruit salad pa alla tre, fast valdigt mycket lattare for de minsta. Jag larde ut fyra frukter: tomat, jordgubbe, vindruvor och apple. Har raknas tomat som frukt ( feeeeeeeeeel). Sen fick barnen varsin lapp med nagon av frukterna pa. Nar jag sa "apple" sa var alla som hade applen pa sina lappar tvugna att byta platser med varandra. Haha, kanske inte ar jatteintressant. Fick ganska ont i ryggen iallafall eftersom jag maste luta mig ner nar jag pratar med barnen. Eller maste och maste, men det kanns ju konstigt att sta rakt upp och prata med sma 80 centimetersbarn..

Efter det hade vi fredagsmiddag och jag fick svinont i magen. Kanske ar allergisk mot pumpakakorna?
Nyss kollade vi pa Little miss Sunshine och efter det fick vi ett sms fran Mikkel "guess who's back", sa vi gick in till killarna och valkomnade Michael tillbaka :)
Nu ar balansen aterstalld!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0