Helgen

Igar var jag och Charlotte pa stan. Borjade dagen pa Starbucks med en chokladmuffin. Sen gick vi runt och bara tittade pa saker. Jag kopte en present till Axel men hittade inget annat. Eller Charlotte och jag kopte tillsammans Sex and the City sasong 1-7.
Nasta gang jag ar dar ska jag nog leta uggs. Silke kom hem med sina fran Shanghai nyss och jag bestamde mig att det far bli ett par for mig med, beiga kanske? Kommer nog behovas nar vi aker till Harbin, tillsammans med 10000000 sockor. Brukar ligga runt -30 dar uppe, far se hur vi klarar den kylan nar vi fryser i 10 plusgrader..


Idag vaknade jag vid 8tiden och tog bade kudden och tacket over huvudet. Fyrverkerier, igen.. Efter typ tio minuter somnade jag om men vaknade igen vid halv tiotiden av hundarna som skallde. Drog mig inte upp ur sangen forrns 1,5 timma senare. Satte pa den nya Robin Hood-filmen och at frukost. Sist vi sag den sa somnade jag..
Charlotte och jag sket i lopbanan idag. Eftersom jag anda bara kan ga sa kandes det meningslost, speciellt eftersom det varit riktigt skitvader. Vi gick ut till motorvagen, haffade en taxi och akte och kopte filmer istallet. Blev nog sammanlagt 15-20 filmer. Dryga 6 kr styck. Var liten sugen pa att kopa den nya Harry Potter-filmen bara for att man kan men sket i det. Sag den ju nyss pa bio. Det blev bland annat Valentines day, Dear John, Interception (?), Sex and the city 2 och SOUND OF MUSIC! Nar sag man den sist? Typ tio ar sen. Bade jag och Charlotte blev nostalgiska sa vi tittade pa den sa fort vi kom hem. Fick ett skrattanfall nar Charlotte skulle ata sina nudlar da hon helt plotsligt borjade svara och frasa. Hon hade kopt fel nudlar och de hon hade kopt var jattestarka och smakade tydligen inte bra alls. Eftersom jag kopt en extra nudelgrej sa fick hon den.
Efter Sound of music skulle vi egentligen borjat med vara lesson plans men ni vet ju hur latt det ar att skjuta upp sanna saker. Jag borjade gora julpynt. Malade snogubbar, julgranar och en julkrans att hanga pa dorren. Man tar vad man har, haha. Sen skypade jag med mamma. Sen gjorde jag min skadeanmalan for nar jag trillade, mest for att registrera handelsen. Sen kom Silke hem fran Shanghai och visade det hon kopt samt gav oss CHOKLAD. UNDERBARA MANNISKA!! Sen duschade jag. SEN borjade jag att planera min lektion. Hade riktigt torka idag, kunde inte komma pa nagot bra. Kanner mig som varldens trakigaste larare. Jag ska gora former. Rektangel, fyrkant, triangel och cirkel. KUL. Stackars barn. Men vi lekte ju iallafall hela forra gangen. Ska nog leka med klassen som jag hade min demo lesson med for att tacka for att de var sa duktiga.
Nu kanske man ska ga och borsta tanderna och sen sova. Kanns som det har inlagget blev sa langt just for att jag skjuter upp tandborstningen. Det ar sa traaaakigt.

Da var denna helgen over! Nasta helg ar det Charlottes fodelsedag och jag tror det blir en utgang :)



Forsta advent idag med. Har inga ljus men vi kan ju latsas att jag tander ett :)

Kommentarer
Postat av: Henrik

Om det är Inception ska den vara bra....blir nästa när jag ska kolla film :)

2010-11-29 @ 08:32:02
Postat av: Sara

Inception var det ja (:

2010-11-29 @ 09:15:58
URL: http://saashas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0