Juzi Island (Orange Island)

Idag vaknade man upp med ett ryck. Var tva sekunder fran att slanga mig ner pa golvet. Sen insag jag att det var "bara" fyrverkier som skots upp i gryningen, alltsa inte krig som jag forst trodde.
Efter en kvart med konstant bangade slutade det till slut. Da borjade hundarna skalla. Ja, inget slar en morgon i Changsha!

Vid ett-tiden borjade vi dra oss mot en restaruang dar Silke och Charlotte skulle ata lunch. Jag at bara lite pumpkincakes. Efter det tog vi en taxi till Juzi island. Taxichaffisen ville av nagon anledning inte kora over bron, sa vi fick ga. Det blaste jattemycket, gjorde sakert under for min forkylning..
On var jattefin. Vi anar att de planterat allt dar eftersom inget riktigt passade ihop. Rosor, palmer, tallar, bambu... Vi akte sma tourbussar till Maos huvud som var pa udden av on. Vi har sett det manga ganger fran fastlandet men det var faktiskt coolare pa narmre hall.

Maos huvud


Pollution?


Kakade lite oranges pa Orange Island (daligt skamt, jag vet)


Kom till nagot som kallades "Asking Heaven Platform" och visst kom helikoptern som jag onskade mig!

Pa bussen tillbaka fran on sag vi en utlanning!!!!
Sen stannade vi till pa Starbucks och sag tre utlanningar!!!!!
Sen nar vi skulle skaffa taxi sag vi TIO TILL!!!!!!!!!!
Sahar manga har jag inte sett pa hur lange som helst!!!
Innan har jag sammanlagt sett... tre? (pa 2,5 manad..)
Vi gick runt och sa: Wàiguó rén (som betyder utlanning, ett ord man hor gaaanska ofta).

Tack Charlotte och Silke for denna helgen! Den har varit grymt bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0