Lordag

Idag har det varit hur varmt som helst! Gick runt i jeans och linne och svettades. Underbara kinesiska November! Det var roligt att se hur desperat alla forsoker skydda sin hy. De holl upp jackor, paraplyer eller papper (allt de kom at) for att radda sina bleka ansikten fran den hemska solen.
Silke var pa sitt dagis, de hade nagon aktivitetsdag. Jag och Charlotte akte till Walmart. Hon at Mc Donalds men det gjorde inte jag (duktigt). Jag at nudlar senare nar vi kom hem. Sen gick vi alla tre ner till skolans lopbana for att rora lite pa oss. Eftersom jag fortfarande ar forkyld sa fick det bli att powerwalka medan de andra joggade/gick. Sen borjade Charlotte och Silke spela badminton. Jag fortsatte ga ett tag men det var sa sjukt trakigt. Hoppade lite hopprep men borjade hosta direkt sa skippade det. Da var det bara fotbollen kvar.... Och vi vet ju alla hur bra jag ar med fotbollar..... Gick till en vagg och sparkade lite mot den, sen blev det trakigt. Forsokte mig pa att trixa, HAHA. Vilket skamt. Sen satte jag mig pa den istallet och tittade nar de andra spelade badminton. Precis nar jag skulle fa borja spela sa kom det 1000000 instekter. De var som stora knott (skitjobbiga), sa vi gick hem istallet. Solen var anda pa vag ner. Man ar sa ovan att det ar varmt men att solen anda gar ner 17.30.

Pa vagen ut ur skolans omrade hande nagot hemskt. Vi gick forbi vakten och sag att han hade massa TV-apparater framfor sig. Ja. Han hade sett och stappla oss runt lopbanan och han hade sett mig forsoka t r i x a  m e d  e n  f o t b o l l. Ni som haft gympa med mig vet hur illa det har ar. Han kommer aldrig kunna se mig seriost igen. Fasen alltsa. Som om det inte ar nog svart att vara blond i detta land. Naaa da maste man ge sig pa en fotboll med...


Ikvall blir det pannkakor och filmen The blind side (Charlotte har inte sett den!!!).




Bild tagen i Beijing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0