Snabbtag...

...SUGER!!!!!
Charlotte och jag satte oss pa taget i Shanghai for att aka tillbaka till Changsha. Tankte att stolarna var ju helt okej eftersom man kan luta dom, och det var ratt mycket rum for benen. Lyckan varade inte lange. Vi hade en gapande (forbannad) fyraaring bakom oss och en skitledsen ettaring framfor oss. Vi blev glada nar de hoppade av meeeeeeen lyckan forsvann ratt snabbt igen. Nu kom det pa ett sallskap pa cirka tio personer som skrek HELA TIDEN! Det finns inget som heter samtalsniva har, det ar skrika eller inget. Sen borjade de ata och det luktade sa sjukt illa i hela tagvagnen (mat som tydligen gav dom gaser. Ja, sa illa var det). Sen borjade folk snarka och batteriet pa min ipod borjade sakta ga mot sitt slut. Att lata laten som kom spela de sista tva timmarna gjorde att det faktiskt rackte, men det ar inte sa kul eftersom jag av nagon anledning har valdigt mycket skitmusik pa den.
Sen blev jag kissnodig. Ja. Saklart. Fragade Charlotte om toan var okej. Hon sa att dom var vasterlandska fast jattefrascha och att de stadades hela tiden. Nar jag kom tillbaka fran toan fragade jag om hon menade allvar eller om hon var ironisk. Toaletterna var hemska. Vi hade tre timmar kvar pa taget och jag behovde verkligen sa jag fick ta av mig brallorna och lyckades faktiskt sta upp. Nar Charlotte hade varit dar hade de varit jattefrascha pa riktigt. Typiskt..
Sen kom problem nr 2. Problemet som man ALLTID har pa tagen har. Nar ska man hoppa av och hur ska man veta det? Allt som sags ar pa kinesiska och allt som man kan lasa ar pa kinesiska tecken. Blir alltid gamla hederliga sattet - visa biljetten for medresenarer och se om de nickar eller skakar pa huvudet.. Vi kom ju av pa ratt stallen iallafall!
Tycker inte om 8 timmar pa ett tag dar folk skriker hela tiden. Sov i sammanlagt 20 minuter. Yes.. Nu drojer det ungefar tva veckor innan jag satter mig pa ett tag igen, den gangen till Avatarbergen tillsammans med Charlotte och Silke. Denna gangen ska fasen Silke med!

Har iallafall haft grymma dagar i Shanghai. An sa lange ar det utan tvekan den basta staden i Kina, slar Beijing med hastlangder! Jag och Charlotte har haft det sjukt bra. Det var kul att traffa Anna och Anjanie med!
Snart borjar nedrakning for Harbin med Anna som antagligen blir 16 januari. Whoop!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0