Yuelu games

Idag klev vi upp vi halv sju for att senare aka till ett berg har i Changsha som heter Yuelu mountain. Dar motte vi upp tio familjer och vi fick ansvar for tva var. Vi lekte lekar som vi forberett. Forsta leken var trebent aggrace - barnet och foraldern sattes ihop vid benen och sen fick de halla ett agg pa en sked. Andra leken var skottekarrerace nar man arbetade i par och en var skottkarra. Tredje leken var bowling. Vattenflaskor var kaglor och fotbollar istallet for klot.
Efter allt det var avslutat sa delades vi upp i vara lag och vi akte ivag till olika stallen. Vi akte till nagot som kallades Snack Street dar det saljs mycket Changsha snack. Vi hade uppgifter och det var bland annat att lara tre forbipasserande en engelsk mening och de skulle lara mig den kinesiska. De visste redan den engelska och jag kampade som faaasen med uttalet i den kinesiska meningen.. De tva sma tjejerna som var i mitt lag valde vilka vi skulle lara. Nar de borjade rora sig mot ett gang kockar (typ sju stycken 20ariga killar) sa viskade jag nej  10000 ggr och pekade mot nagra tjejer. Kande inte riktigt for att bli saaa forudmjukad.. haha


En av mina familjer, Sunny och hennes mamma.

Alice och Sunny.


Lite Stinky Tofu kanske?

Hela laget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0