Changsha

Efter 16 timmar pa ett hard sleeper tag anlande vi till slut i Changsha. Sangarna var harda, sma och det var vaningsangar bestaende av tre vaningar. Jag fick mitten, den oversta var sjukt hogt upp...
Det basta med taget maste anda ha varit hygienen. En liten pojke satte sig och kissade mitt i tagvagnen, och vet ni vad hans mamma gor? Stoppar under en tidning sa han kan gora nummer tva ocksa. Michael ger mamman en blick som sager att det inte riktigt ar okej, sa da tar hon ungen och gar till toan.. Vilket hon borde gjort fran forsta borjan...?

Val framme sa plockas vi upp med en minibuss. Eftersom vi alla hade sa mycket packning sa fick jag och tjejerna aka i Coco's bil. Den var liten och lila. Inuti - Hello Kitty och rosa OVERALLT! Rattmuff, backspegel, handbroms, balten, saten...
Val framme i vara lagenheter sa kan vi andas ut. Lagenheten ar jattefin. Klinker pa alla golv, platt-tv, dvdspelare, divansoffa, koksbord, kok, tva badrum (ett med badkar, ett med dusch), en westerntoilet(!), en tvattmaskin och tre stora sovrum. Alla med stora gaderober och en fet dubbelsang.

Bemotandet har ar ocksa valdigt bra. Vi borjar inte undervisa forran mandag for de vill att vi ska komma in i det och kanna oss bekvama. Vi har en chauffor som kor runt pa oss (som ocksa ar sakerhetschefen pa skolan). Igar tog de oss pa en svang i stan och bjod oss pa jattegod mat (koooott!).
Imorgon ska jag kopa en dator sa da har Coco fixat sa att skolans datorlarare ska folja med mig sa jag inte blir lurad. Hur snallt som helst. Nu ska jag ata micropizza och lamna tillbaka Michaels dator. Jag maste verkligen kopa en egen, ska bli sa skont att slippa snylta pa alla.\

Later!

Kommentarer
Postat av: Bror

Hej!



Låter som det är bra i Changsha!

Jag är i sthlm nu ett par dagar men ska snart jaga reda på ett nytt telefonkort å ringa dig!

Det är väl bara å köpa en dator för en sådär 3-4000? vad är det för priser på Sony Vaio??



Ha det fint!



Kram

2010-09-02 @ 08:59:06
Postat av: Ulrika

Vet inte om det här funkar, men jag testar.

Saknar dig! KRam

2010-09-02 @ 18:53:13
Postat av: Ulrika

Jo, men det verkar funka. Låter som du verkligen är med om ditt livs äventyr, måste kännas lite overkligt, eller är det Sverige och alla här hemma som känns overkliga...så kände jag när jag var i Israel. Hoppas du mår bra i alla fall! Jag har precis plundrat ditt rum på väskor och smycken, ska på bröllop på lördag. Mamma har godkänt ;-) kram

2010-09-02 @ 18:57:44
Postat av: Sara

Ulrika:Jag har svarat till din mail :)

Henrik; Jag har inte din mail och har inte fixat proxyn for facebook pa min dator an sa jag svarar har. Jag kopte en mini-pc samsung for 2500. Jag hade med min en datalarare samt tva andra elever fran TTC (precis som jag) som kan en hel del om datorer. De tyckte denna var lagom och prisvard sa denna fick det bli :) En samsung n148 plus.

Kram

2010-09-03 @ 18:35:06
URL: http://saashas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0