Dator och Gitarr, aj i planboken.

Sitter i lagenheten tillsammans med Charlotte, Silke, Mario, Michael och Mikkel. De spelar "oh,shit" (plump). Jag ar sa bra att jag skippar vara med bara for att det ska bli lite spannande.....

Bloggar fran min nya dator for forsta gangen, en vit samsung mini-pc. Sa skont att slippa sno andras datorer. Nu maste jag bara fixa facebookproxyn sa har datorn allt jag behover.Jag behovde bara en liten foratt klara basis, facebook,skype,msn,bilder..
Jag kopte aven en gitarr idag, en svart stalstrangad. Underbart ljud. Vet bara inte riktigt hur jag ska fa hem den till Sverige sen, men det far bli ett senare problem.

I morse fick jag mina aldersgrupper. Jag undervisar mestadels primary level 1&2, level 4/5 tva ganger i veckan och kindergarden pa fredagseftermiddagen. Kul med lite variation. Ganska svart att planera lektionerna for lvl1&2. Jag vill att de ska gora nametags med sina engelska namn. Problem 1: Har alla 60 eleverna engelska namn? Problem 2: Kan dom skriva? Problem 3: Kommer de forsta vad jag vill att de ska gora? Level 1 ar ju trots allt bara 6 ar gamla.. Vi kommer ha tva eveningsclasses i veckan vilket kommer ge 640RMB mer i manaden. Klirr!

Pratade nyss med Anna och fick hora lite skvaller. Tva personer har tydligen blivit tilldelade en skola som inte existerar och bor nu pa hotell i vantan pa att fa en skola. Kul...... Vi hade verkligen tur med var skola, inte haft nagra problem med nagonting.
Idag invigde vi koket och gjorde pannkakor, de blev faktiskt riktigt goda :))

Jag vet inte riktigt vad jag ska gora pa min lediga vecka i oktober. Inner Mongolia eller Shanghai..Eller Guilin? Xi'an? Jag vill sa garna aka till Hongkong men isf maste jag fixa en ny entrence tillbaks in i Kina och vet inte om jag kommer hinna det till oktober..Far ta Hongkong i januari istallet.

Har aven fixat skype: Sara.E.Andersson

Ciaoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0