Habits

Det ar konstigt hur snabbt man vanjer sig vid saker..

  • I borjan var squattingtoaletter det varsta som fanns, nu staller man sig hellre i ko for att fa de toaletterna an att ta en ledig vasterlandsk.

  • Pinnar var sjukt forvirrande. Jag hade aldrig atit med pinnar forran jag anlande i Beijing. Nu ar bestick forvirrande och far vi bestick pa restauranger sa ber vi om pinnar.

  • Det dar med att dricka varmt vatten var ocksa en chock. Varfor dricka varmt vatten, det ar ju ackligt? De skrev pa tavlan pa kontoret att vi skulle dricka mer vatten for en manad sen. Nu ar texten borta. Alla dricker varmt vatten. Kom nyss tillbaka fran min klass och vattnet i min kopp hade svalnat och var kallt, urk. Varmt vatten - ja tack!

  • Varmen var outhardlig och jag vande mig aldrig vid den. Att jobba nar det ar nastan 40 grader ute ar bara for varmt. Nu ar det 20 grader ute. Jag ar kladd i langbyxor, stickad kofta och halsduk (jag lyckades trots detta dra pa mig en rejal forkylning). Min kropp kanske vande sig vid varmen trots allt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0