Huliganer

Idag har jag undervisat mina kara sma huliganer (mina dagisklasser med 2 och 3aringar). Idag var de valdigt mycket mer aktiva om man jamfor med sist. Ibland kande man en liten hand som fatt grepp om mina byxor, ibland om mitt har.. haha, de ar sa sota. Idag larde jag dom farger och de blev jatteglada om de hade nagot kladesplagg i just den fargen (en liten kille slangde sig over en liten tjej for att visa mig att hon hade en rosa kofta...)

I mandags sa hande en sak som jag glomt skriva om. Da undervisade jag grade 1 och nar jag kom till klassrummet sa satt en av pojkarna utanfor klassrummet med sin mamma. Hon lamnade av varmare klader till honom (barnen bor har mellan sondag eftermiddag och fredag eftermiddag). Sen nar klassen borjade sa tog assistenten in honom i klassrummet och hans mamma gick. Flera ganger sprang han ut ur klassrummet stortjutandes och ropade efter sin mamma i hopp om att komma ifatt henne.. Tva andra smakillar satt ocksa och grat nastan hela lektionen for att de saknade sina mammor. Det ar ju inte sa konstigt - dom ar sex ar gamla. Vissa ar bara fem.. Jag tycker inte det ar riktigt okej att skicka ivag sina barn fem dagar i veckan nar de ar sex ar gamla (aven om detta ar en bra skola och de verkar ha mycket kul med varandra..). Jag ar ingen foralder men jag tvivlar starkt pa att jag skulle vilja skicka ivag mitt barn sa mycket... Det ar en ganska dyr skola vilket jag antar innebar att foraldrarna i manga fall ar affarsman och jobbar mycket, men anda..

Snart ska vi ga pa lunch och efter det ska vi fira Coco's fodelsedag. Hon far tarta och choklad :) Det kanns som folk fyller ar heeela tiden.. Jag fyller ar om tre veckor, Mario fyller ar fyra dagar efter mig och Charlotte en manad efter Mario.. Men det ar bra for fodelsedag innebar tarta :))))
Efter det ska jag, Mikkel och Michael vara med pa nagon dansovning.. Vi ska kla ut oss pa var skolas stavningstavling och gora en dans med barnen. Jag tror att Mikkel skulle vara Mickey Mouse, Michael skulle vara Superman och jag Snovit.. Far se hur kostymen ar, haha.

Sen ar det packa for Hainan. Imorgon kl 7.50 gar taget! (maste lamna lagenheten typ kl 6..) Sen ar det 21 h pa tag, i den oversta overslafen. Forhoppningsvis trillar jag inte ner..

Hainan kommer bli a w e s o me :)))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0