"My namsa..."

Sa sager en av mina assistenter "My name is..". "My namsa...."
Vill inte ratta henne... haha. Hon ar ju en engelskalarare...

Grade 1 ar verkligen skitsvara att ha.. De yngsta ar fem ar och de aldsta typ 7 ar. Vissa har aldrig haft engelska innan. De kan knappt saga My name is. De flesta kommer inte ens ihag sina engelska namn. Vissa verkar inte ens komma ihag sitt kinesiska...?
De ar sota iallafall. Fick min forsta teckning idag, en snigel :))
Teckningen hanger nu som ensam tavla i vardagsrummet.

Imorgon far vi reda pa vilken alder i kindergarden vi undervisar. Nagon kommer fa 2-aringar. Vad kan man gora med 2-aringar? De kan ju knappt rakna pa kinesiska an, eller?

Imorgon kommer jag ha ett par klasser i grade 4 iaf, kul med elever som iaf forstar lite av vad man sager :)

Nu ska jag sova, maste upp vid halv sju.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0