Onsdag

Idag var vi pa east campus och undervisade. Jag hade grade 4 och grade 5. Kul att ha lite aldre barn sa man kan gora lite mer saker. Vi spelade pictionary och whisper game. De ar ganska hogljudda men efter egen erfarenhet sa vet jag att det ar mycket battre an en klass som inte sager nagonting nagongang. Vi skulle egentligen haft lektioner pa ytterligare en annan skola denna eftermiddag, men min och Silkes blev installd. Vi far istallet sitta pa kontoret och... blogga(?). Vet inte riktigt vad jag ska gora..

Vi har pratat en del om hosten, Halloween och julen.
Hosten verkar inte ha nagra planer pa att komma till Changsha i ar, eller sa ar det bara jag som ar lite otalig. Det var 35 grader och sol i formiddags. Antagligen annu varmare nu. Att man maste ha langbyxor underlattar ju verkligen inte alls..
Halloween, skulle vara skitkul med en maskerad eller nagot. Men da maste vi antagligen aka till nagon annan stad for att mota upp lite folk. Man kanske borde styra ihop nagot?
Jul. Den kommer ju bli lite konstig i ar. Forsta gangen hemifran. Far forsoka pynta lagenheten sa gott det gar, byta julklappar med de som ar har och forsoka komma pa nagot vasterlandskt att ata.. Typ aka till IKEA och kaka kottbullar (och MMMARABOU)...

Ikvall funderar jag starkt pa att gora pannkakor. Far se om jag orkar :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0