Opening ceremony

Nu har vi haft var opening ceremony. De andrade dansen till "if you're happy and you know it" i morse. Vi fick tva provgenomganger sen var det uppvisning for hela skolan. Det gick bra tror jag, kandes helt okej iallafall. Efter det holl vi vara korta tal som blev oversatta av elever fran arskurs 6. Efter det kom det sex nya elever som knot roda sjalar runt halsen pa oss, sanna som alla elever har har. Jag var inte nervos men sag att eleverna var det, forstaligt. Jag tror vi har blivit lite hardade har. Igar kom vi till en skola och sag att de forberedde for sin opening ceremony och da berattar vara mentorer att vi med ska halla tal. Fine tankte vi. Sen gick strommen sa mikrofonen slutade funka men annars hade vi fatt hitta pa ett tal pa plats och bara kora. Forsta saken man ska lara sig nar man kommer till Kina: Wing it!

Scenen idag var i form av tre hoga trappsteg, trappstegen var jattesmala. Saklart trillar en liten kille ner fran scenen, slar i ryggen och landar pa en blomkruka. Det sag verkligen ut att gora jatteont, lararna kollade om han var okej och sen lyfte de upp honom pa scenen igen (saklart att han inte var okej)..


Vi ska forresten borja lara oss magdans pa mandagar! En av engelskalararna pa skolan kan dansa det sa jag, de andra tjejerna och vara mentorer ska bestalla magdanssjalar (Rosa med guldblingbling saklart) :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0